mijn HD helemaal vol???

Hallo allemaal,

Ik heb een Mac OSX versie 10.4.10
Processor 2GHz Intel core 2 duo
geheugen 1 GB 667 MHz DDR" SDRAM
Met een harde schijf van 150 GB.

Mijn probleem i dus dat mijn harde schijf helemaal vol schijnt te zijn?
Ik heb een normaal aantal programma’s, geen spellen en ‘slechts’ een paar honderd foto’s.
Ik heb dit probleem eerder gehad en toen was het mijn startopschijf die vol was en toen heb ik dus al mijn backups ( nouja bijna allen) gedelete. Dat is nu dus niet het geval, ik heb geen idee waarom mijn HD zo vol is.
Volgens mijn info heb ik een HD van 148,61 GB en heb 148,34 GB gebruikt, ik heb nu slechts 272 MB beschikbaar.
Hoe is dit mogelijk?
Wat kan ik hieraan doen, ik ben geen computerwizzard, dus ik weet ook niet wat ik kan deleten en wat niet.

Iemand tips voor een 'groentje als mij?

Ja:

WhatSize

kijk eens wat er juist zoveel geheugen inneemt, ga bv eens op je map met foto's staan en klik op :apple: + i

eventueel kan jeje foto’s verkleinen in grootte met behulp van bv photo-express…? (kwaliteit??)

Kijk eens met [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21149]WhatSize[/url]

Heb je soms een iDisk?

Ik had Idisk, maar heb het in November niet meer verlengt.

Ik zal dat programma whatsize is testen.

Kan het temaken hebben met het feit dat ik Idisk heb gestopt? Of is dat een domme vraag?

- Misschien heb je MP3's dubbel op je Mac staan? Dus zowel in iTunes-map, als in een andere map? - Torrents nemen vooraf ruimte in op je harde schijf - Dubbele foto's?

Nee ik heb eigenlijk vrijwel geen muziek op mijn Hd, en foto's heb ik inderdaad al gechecked op dubbel. Dus da's ook niet van toepassing.

[quote:fb672b109c="Theo7"]Kan het temaken hebben met het feit dat ik Idisk heb gestopt? Of is dat een domme vraag?[/quote:fb672b109c]

In de nieuwe versie van Leopard zit een bug in waardoor lokale disk images van je iDisk zeer groot kunnen worden. Kijk eens hoe groot de map /Users/Username/Library/FileSync is.

ga nu slapen ,maar ga er morgen effe naar kijken, bedankt voor de tip!

stomme vraag misschien. maar prullebak leeg?

Had ik namelijk voor 5gb aan stuff in staan. Die ruimte krijg je pas weer zichtbaar na legen .

juriaan