Mijn hele kantoor is nu over!

Zo vandaag de laatste Mac geinstalleerd. Even voor het plaatje;

Ik heb een Hypotheekshop en wij werken op ASP. Dit is een virtuele server zodat wij zelf niets meer hoeven te doen aan onderhoud, backups, systeembeheer en al die ellende. Wordt gedaan voor alle Shops die zijn aangesloten. Ook updates etc.

Om hier op te komen maken we gebruik van een Citrix Client. Een kleine aplicatie om een verbinding te leggen tussen de hardware bij ons op kantoor en de " hoofdserver" (het zijn er vele, ze staan in Amstedam en worden beheerd in Den Bosch).

De software die we gebruiken is gewoon (sorry) Windows 2000. De hardware? Alle PC’s zijn nu weg en we hebben 4 iMacs (1 x 15" en 3 x 17") en 2 Mini Macs in onze spreekkamers met bluetooth muis en toetsenbord. En de klanten? Die vinden het geweldig. Ze zien Mac spullen en ze zien Windows.

Ook het lokale beheer is veel makkelijker geworden. Even ip adres overnemen van de oude PC. Van het netwerk halen (fysiek dus) en Mac er op aansluiten. IP adres invullen, DNS en Gateway. Client downloaden, nummertje ingeven en hoppa! Draaien maar.

Het staat niet alleen vreselijk gaaf, de beeldschermen zijn vele male beter dan de oude LCD’s die we hadden (toch ook al weer 5 tot 8 jaar oud) maar ook die torens zijn weg. Naast of onder elk buro stond zo’n tower (lekker stof te zuigen en ruimte in te nemen). Nu is het ook onder de buro’s schoon.

Personeel wordt helemaal gek van mij omdat ik elke dag vraag hoe blij ze zijn. Ze hebben nog helemaal niks met Mac’s maar dat moet langzaam groeien. Ach, behale de Mac aanzetten en inloggen zitten ze toch de hele dat de Windowen…MAAR MOOI WEL OP EEN MAC!!! :evil:

ik denk je bent failliet, maar je bent op de appel overgegaan :lol:

Ik werk nog steeds in de hel (alleen wat betreft ICT hoor!), onze ICT-baas lijkt zelfs op Bill Gates..... :x

Dat vraagt om pics :P

Neej juist niet, Pietjepuk! :evil:

@ Kleintje: gefeliciteerd met je switch! (qua hardware dan)

[quote:944dfaf515="Kleintje"]...4 iMacs (1 x 15" en 3 x 17") en 2 Mini Macs in onze spreekkamers met bluetooth muis en toetsenbord...[/quote:944dfaf515]

ik neem aan dus het bolletje? nog steeds mooi hoor :stuck_out_tongue:

Veel plezier :smiley:

Jah die zullen veel klanten zelfs extra leuk vinden denk ik?

In de werkruimte staan de bolletjes en beneden in onze spreekruimtes staan de Mini Mac's. Die staan wel in kastjes dus je ziet ze niet. Wel de BT muis en toetseborden.

Foto’s tja ik heb gelukkig rolluiken aan de buitenzijde van het pand en alarm. Ik wil zowiezo binnenkort onze site aanpassen met wat foto’s. Maar ja, dan sta ik hier weer reclame te maken en dat mag ook weer niet :?

Moah, je mag hier onder het mom van 'zie hier de setup van ons kantoor' gerust een link naar je site plaatsen hoor. Zeker als het gaat om een shop waar doorgaans alleen op het Wintel platform gewerkt wordt. Als dat soort zaken de stap nemen om te switchen dan horen we dat graag!

Is wel een Hypotheekshop dus niet echt een winkel :o

Jammer van die minimacs, die horen natuurlijk niet in kastjes, maar pontificaal op de tafel!! (is toch zat ruimte voor)

Absoluut mee eens maar die draden zijn zo lelijk.

welke draden?

[quote:1ff04b0f8c="Larz"][quote:1ff04b0f8c="Kleintje"]...4 iMacs (1 x 15" en 3 x 17") en 2 Mini Macs in onze spreekkamers met bluetooth muis en toetsenbord...[/quote:1ff04b0f8c]

ik neem aan dus het bolletje? nog steeds mooi hoor :stuck_out_tongue:

Veel plezier :D[/quote:1ff04b0f8c]

Heb je dar wat op tegen> :evil: :smiley:

Ik heb zelf een Powernac G3 met 600mhz hoor :slight_smile: Dus niet zeiken :innocent: