Mijn iMac is erg langzaam sinds iTunes 11.

Mijn iMac 24 Intel is sinds ik iTunes 11 heb zo traag geworden dat normaal werken ermee niet leuk meer is.
Als ik een speedtest doe dan krijg ik rond de 60 MB, en dat klopt.
Heeft iemand hier ook last van, of zou er iets anders aan de hand zijn?

Gr, Willem

Wat is er dan traag?

Schijfbevoegdheden herstellen kan altijd helpen. Dat doe ik meestal na een 'grote' update.

Als ik ergens op klik duurt het zeer lang tot er wat gebeurt, ook invullen van formulieren duurt en duurt!
Een internet speedtest geeft normale snelheden!
Itunes moet ik geforceerd stoppen.

Dramatisch!

[quote]
Schijfbevoegdheden herstellen kan altijd helpen. Dat doe ik meestal na een 'grote' update.
[/quote]

Waar moet je dat instellen of doen?

@Kees. Bij prg/ hulpprg/ schijfhulpprg. Klik links op je HD en kies rechts schijfbevoegdheden herstellen.

Yggdrasil, tnx voor de tip. Dit had ik ook nog nooit gedaan. Scheelt echt een hoop....

Thanks, ben ik nu aan het doen!

Merk op: Tijdens schijfbevoegdheden herstellen zet je beter al je programma's uit. Dat bevordert het proces. Er zullen altijd wel fouten blijven staan, maar dat kan geen kwaad. Ik doe het om de zoveel tijd eens om de boel te oli├źn.

Ben nu bezig met onderstaande tip van Vinhelper.

Wellicht blijft je Spotlight-indexing hangen op een bepaald punt. Met het commando uit het artikel kun je je Mac de cache laten verwijderen, zodat alles vantevoren opnieuw begint, en wel in 1 keer goed kan worden afgerond.

Open een OS X Terminal sessie en typ:
sudo mdutil -E /
Dit commando verwijderd je huidige Spotlight index en forceert deze tot het aanmaken van een compleet nieuwe index.
Geef dit dan even de tijd, het kan hooguit een half uur of een uur duren. Daarna heb je er geen last meer van.

Het is weer helemaal okay, bedankt voor de tip!!!

Zie hier de link

http://www.appletips.nl/spotlight-opnieuw-indexeren/

Succes!!

Gr, Willem

Mijn Mac Pro Intel is sinds ik iTunes 11 heb erg traag geworden!
Zeker in combinatie met bv Lightroom of Photoshop!
Het duurt soms erg lang voordat een geklikt nummer speelt.
Heeft iemand hier ook last van?