Mijn iMac stottert

Hoi beste maccers,

Ik kocht een iMac G5 een week voor Tiger uitkwam. Na de update van Tiger had ik geen internet meer (het probleem met IP en Airport Express). Ik heb een reïnstall gedaan van Panther.

Nu, onder panther lijk ik een probleem te hebben met mijn videokaart, of de drivers daarvoor :

Als ik bv. Marble Blast Gold of Nanosaurus start, lijken de beelden heel schokkerig. Het is alsof de 3D rendering niet correct werkt.

Enig idee hoe dit op te lossen is ?

PS : toen de iMac pas binnen was, werkten deze perfect, ook na de update naar Tiger. Het probleem is begonnen bij de reïnstall van panther.

En nu draai je 10.3.0? Er zijn in de loop naar 10.3.9 regelmatig updates geweest voor videokaarten. Vooral 10.3.6 of 10.3.7 (weet ik niet meer) gaf een flinke boost aan 3D performance. Zo werd Homeworld 2 ineens [b:ab745ba463]wel[/b:ab745ba463] speelbaar.

En welke 10.3 draaide je toen je “iMac pas binnen was”?

edit

10.3.9 als die was geleverd, en nu ook geupdated tot 10.3.9

Hoi MacSpider,

Da’s mooi klote als je net nieuw spul binnen hebt en dit ervaart. Ik denk echter dat je beter af bent in het Hardware-forum. Wellicht zou je ook terecht kunnen in het iApps-forum. Maar omdat je in eerste instantie over het “stotteren van je iMac” hebt kies ik voor het Hardware-forum. Moge de oplossing en hulp je gauw toekomen.