Overal lees ik dat Airplay niet werkt op iMacs van voor 2011.
Dit leek met mijn iMac ook het geval; het Airplay icoon was nergens te vinden, ook niet in iTunes.
Mijn verbazing was dan ook groot toen een half uur geleden dat icoontje ineens in iTunes verscheen, en ik nu al een half uur muziek naar mijn Denon receiver zit te streamen.
Iemand enig idee hoe dit ineens mogelijk is? Ik heb niets aan mijn instellingen of zo veranderd, wel de laatste updates geinstalleerd.
iMac 24 inch, begin 2009 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, OS X 10.8.2, iTunes 11.0.1, Airport Extreme.
Hier kun je lezen wat de echte reden is dat oudere Mac’s geen airplay kunnen gebruiken.
D.w.z: ze kunnen het eigenlijk wel, maar niet zomaar. Het H.264 encoding proces wordt op de latere Mac’s door de GPU gedaan om de CPU te ontlasten. Het kan met een hulpprogramma (Airparrot) maar het zaakje wordt wel vrij warm door de intensieve CPU belasting.
Maar waarom nu bij jou dat airplay ineens ‘aanschoot’ is mij ook een raadsel tenzij je dat Airparrot geïnstalleerd had en dat vergeten bent.
Ik heb dezelfde exact dezelfde imac met exact de zelfde software , alleen met een timecapsule 7.6.3.
Bij mij zie ik het niet , maar ben erg nieuwsgierig hoe dat bij jou zo is gekomen.
Dus ik hoop dat iemand hier er het fijne van weet.
Ik blijf het volgen of er meer mensen zijn die dat waarnemen
Zoals menu al zegt is audio streamen prima mogelijk op oudere machines, en staat dat gewoon aan. Je ziet het icoon echter pas zodra er een ontvager aan staat. Wat niet kan op oudere machines, is het streamen van het beeldscherm naar een AppleTV.