mijn Imacje hield er mee op. v__v

ik zit dus gewoon lekker op me computertje kom ik er op eens achter dat mjn Itunes lijst leeg is, afijn dus ik importeer weer alles naar de itunes library... opeens valt het beeldscherm uit, en doet de computer helemaal niets meer het lampje brandt ook niet meer, vermoedelijk ligt het aan de power-unit mail-a-mac.nl wil de schade ook niet vergoeden omdat de mac een half jaar ouder is dan de garantie die er op zat. dus zou het echt de power-unit zijn dan zou ik dus 300 euro moeten betalen voor een reperatie.. :cry: , kan iemand mij a.u.b helpen voor dat ik nog langer achter een windows moet zitten??? :(

Oké, daar gaan we weer.

Een dealer zal het bijna altijd proberen, maar jouw computer mag langer meegaan dan de garantie+een-half-jaar dat hij er nu op heeft zitten. Dat geldt ook voor de power-supply.

Je dealer moet gewoon het deel van de reparatie voor zijn rekening nemen dat evenredig is aan de jaren dat je de computer al hebt gebruikt.

Voorbeeld: computer is anderhalf jaar oud, maar moet minstens vier jaar meegaan. Je hebt dus nog twee-en-een-half jaar te gaan. Reparatie is 300 euro. 300:4= 75 euro per jaar. Je hebt al anderhalf jaar daarvan gehad = 112 euro reparatiekosten voor jou en de rest voor de dealer.

Speel het hard, want men probeert hier meestal onderuit te komen.
Dit rekensommetje valt onder je consumentenrecht, scherm daar dus maar flink mee.

Succes!

[quote:b15ff30ff3="KarelWillem"]Dit rekensommetje valt onder je consumentenrecht, scherm daar dus maar flink mee.

Succes![/quote:b15ff30ff3]

Dit geldt alleen als je je Mac als partikulier hebt gekocht. Voor zakelijke aankopen geldt de ‘gewone’ garantie (plus eventueel de warme relatie met je leverancier of er nog wat te regelen is) en dan heb je in dit geval helaas pech.

Zal best waar zijn, maar daar laat je je toch niet door intimideren?

Worden er zakelijk andere computers verkocht, die vanzelf minder lang mee gaan? Nee toch!

Gewoon op je strepen blijven staan. Na anderhalf jaar mag zoiets niet de geest geven!

Ik heb het voordeel dat ik een eenmanszaak ben en alles gewoon op mijn eigen naam aanschaf en dan inboek als zakelijke aankopen. Ik heb dan niet het nadeel van zaken die over garantie zeuren, maar wel de voordelen van belasting-teruggave.

BTW: Ik denk dat ‘twistedheat’ een particulier is, dus dan kan het cosumentenrecht gewoon zijn werk doen.

[quote:b9a86fad2b="KarelWillem"]Zal best waar zijn, maar daar laat je je toch niet door intimideren?

Worden er zakelijk andere computers verkocht, die vanzelf minder lang mee gaan? Nee toch!

Gewoon op je strepen blijven staan. Na anderhalf jaar mag zoiets niet de geest geven!
[/quote:b9a86fad2b]
Je hebt helemaal gelijk. Het is alleen wettelijk voor een partikulier wat beter geregeld. Als bedrijf kun je geen aanspraak op het ‘consumentenrecht’ maken (helaas praktijkervaring…). Je zou trouwens eerder denken dat de ‘zakelijke’ computers beter zijn, omdat bedrijven minder beschermd zouden moeten worden…

Neem even contact op met apple en doe een verzoek tot extended warranty, oftewel verlengde garantie. Je zou van mail-a-mac mogen verwachten dat zij jou deze tip ook hadden gegeven. Ik ben zelf ook werkzaam bij een apple service dealer en helaas wil het geval dat een dealer deze garantie niet kan aanvragen. Dit dient te geschieden door de klant zelf. in 9 van de 10 gevallen wordt deze garantie ook verleend.

Wanneer je de goedkeuring van Apple hebt ontvangen kun je gewoon weer naar mail-a-mac toegaan en verzoeken tot reparatie.

Je kunt Apple support bereiken op tel.nr.: 020 346 9104

Succes ermee!!!

Patrick Spaan
AM Bridge BV