Mijn kleine "A" is weg!

AAAAAh..... Mijn A-toets werkt Alleen met shift...dus ik kAn enkel hoofdletter A's typen...!!! wAnneer ik zonder shift de A toets indruk verschijnt er onderstAAnd logo in het scherm... ik heb net PAnther (Osx 10.3) geinstAleerd en moet er blijkbAAr nog wegwijs in worden...

KAn iemnAnd me misschien helpen…'t zAl wel een keyboArd shortcut zijn, mAAr heb geen idee wAAr ik die ongedAAn moet mAken…

(^_^) thAnks!

[img:d9c7f96a37]http://www.deleo.nl/toets.jpg[/img:d9c7f96a37]

Een of Andere hAxie of Ander rAAr progrAmmAtje geïnstAlleerd?

Sticker,

Heb misschien wat functie toetsen ingeschakeld? ik zou maar even checken waarschijnlijk heb je ergens opgegeven dat als je op a drukt een progamma of iets dergelijk opstart. :wink:

Het lijkt een volume regeling voor iTunes te zijn; een of ander hackje geïnstalleerd?

Probeer eens te herstarten met ingedrukte shift toets. Laat de shift toets pas los als het bureaublad weer in beeld is.

synergy?

http://www.macfreak.org/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=3&topic=4009&highlight=a%20toets

onlangs waas er een gelijkaardig probleem maar dan met de [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=30773]"ku"[/url] :D

dat is synergy... check in je synergy prefs of je niet de a hebt toegewezen, al dan niet perongeluk, aan een bepaalde actie......

Yes! ! Sponge is da man! (en ik zie nu ook dat Strifer de juiste diagnose heeft gesteld!)

Perfecte link naar een thread met precies hetzelfde probleem!
Het ligt inderdaad aan het programmaatje Synergy. Dit zorgt voor “iTunes play/forward/rewind”-toetsen in je menu balk. Erg handig in 10.2 maar blijkbaar niet echt in 10.3 Zodra ik het quit doet mijn “a”-toets weer normaal.
Wat 'n opluchting…nu toch even kijken of er misschien een upgrade te krijgen is die het probleem met “synergy” oplost…

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Hoop dat ik in de toekomst misschien een van jullie van dienst kan zijn… (^_^)

Nog Afgezien vAn het lAstige probleem, vind ik het verhAAl toch ook wel erg leuk!

klopt!....ik moest eigenlijk vAn ellende ook wel erg lAchen...mAAr nA het intikken vAn een pAAr zinnen in dit forum brAk me toch het Angstzweet uit! (^_^) Stel je voor Al mijn e-mails nAAr belAngrijke serieuze klAnten zien er zo uit....pfff

MAAr goed…
het probleem is nu echt in zijn geheel opgelost! De update van Synergy naar 1.5 heeft deze bug onderkend en gefixed!

Jahaaaaa…tralalalalalalaaaaa…hallelujaaaaaaa…amen!
…zoals je ziet (^_^)

Maar er wordt sowieso al veel onzin in het zakelijk verkeer geschreven naar elkaar. Maar ik zie geen enkele reden om daar deze vondst niet aan toe te voegen : voortaan wordt alles geschreven met een hoofdletter A. Is het lezen van folders ook nog een beetje leuk!

Wat overigens weer laat zien dat je moet oppassen met welke 'rommel' je installeert, ook wel 'tweaken' genoemd... iTunes kun je m.i. even makkelijk vanuit z'n Dock icoon aansturen, heb je nOOit mEEr dit sOOrt gEzEIk! :P

Oppie, Synergy kan ik nou echt niet als troep waarderen. Sinds ik Synergy heb heeft het het altijd goed gedaan en ik heb dat A probleem niet gehad en dat heeft echt niet gelegen aan versies onder 1.5. Want ik draai Synergy al lang voor de 1.5 versie daarvan.

Echter heeft de upgrade van 2 naar 3 er kennelijk voor gezorgd dat het niet helemaal lekker ging bij de oudere versie van synergy. Bewijst maar eens te meer dat je de rest van je software ook up top date moet houden. Overigens stuurt wincent elke keer keurig een mailtje met updates en de laatste bug fixes en dat doet hij vrij frequent.

Ik zei ook 'rommel' -let op de 'haakjes' :wink:

Evengoed blijft het oppassen met dat derde partij spul wat zich in je systeem nestelt. Je ziet het wel vaker misgaan met een update, ik heb er zelf ook ervaring mee :evil: