mijn muis werkt trager als ik iTunes heb opgestart ...

tja ... dat was zo met Jaguar, en nu ook met Panther ... iemand enig idee wat er aan te doen is?

Wat voor computer heb je?

Wat voor computer en muis heb je? Lijkt me wel een vreemd verschijnsel. Ik heb er zelf wel nog nooit last van gehad. Wat ik wel heb gehad is dat mijn muis het bij alle programma's minder goed deed. Dat lag aan het contact en schijnt een regelmatig voorkomend apple pro muis probleem te zijn. Ik heb eens goed hard de kabel in de muis geduwd en de problemen waren opgelost.

Hoeveel RAM-geheugen heb je?

iMac 800 MHz PowerPC G4 met 768 MB SDRam & Microsoft (!! hm hm) Wireless Optical Mouse ...

Prik er je originele muis maar eens in dan!?!

Ik gebruik Logitech en heb geen vertragingen. Ben er erg content mee

[quote:1ff8a824af="Turbanus"]Prik er je originele muis maar eens in dan!?![/quote:1ff8a824af]

ja, dat zal ik eens proberen … ik heb ze aan m’n zoon gegeven, hij komt morgen langs, ik laat wel weten hoe het verloopt …

[quote:0d87d1ffac="samb"]Microsoft (!! hm hm) Wireless Optical Mouse ...[/quote:0d87d1ffac]

Ik kan me herinneren dat er problemen waren met de Microsoft hardware, maar ook dat het inmiddels was opgelost… tenminste dat dacht ik… Staat er wellicht een update bij Microsoft voor je muis ofzo? Nieuwe driver?

Maar door de tip van Turbanus toe te passen kun je inderdaad zien of het probleem bij je muis ligt op bij je Mac… :smiley:

Kan een combinatie zijn van wat JeePee suggeert met de groot vraag naar processorgebruik van iTunes. iTunes is namelijk niet zuinig met processorgebruik.

wel, het is opgelost ... na het installeren van een nieuwe "intellipoint" driver zag ik in "system preferences" een icoon "Microsoft Mouse" (bij "other") ... daar bleek "iTunes" een eigen instelling te hebben, met een tragere muissnelheid ...

Het is toch belachelijk dat je voor die k¨tM^ç®øßøƒ† weer iets speciaal moet doen! Eruit met die f¨ckzooi! Gewoon een fijne mine-targus kopen! Geeft tenminste ook wat meer cachet aan je machine!

[quote:267f25d77f="samb"] ... daar bleek "iTunes" een eigen instelling te hebben, met een tragere muissnelheid ...[/quote:267f25d77f]

Vreemd toch dat iTunes een eigen instelling heeft… snap niet waar dat goed voor is… :?

met die intellipoint software kunt ge desgewenst voor elk programma aparte muisinstellingen instellen ...