Mijn PowerMac is traag wat doe ik hier aan???

Ik heb mijn eerste Mac aangeschaft een tweedehand PowerPC G4 500 Mhz 256 MB maar dat ding is zo traag als wat. Wat zou ik hier aan kunnen doen helpt het als ik er meer geheugen in zet? Als ik aan het typen loopt die steeds achter en als ik een popup menu open klap begint die wel vaker te denken en dat duurt wel een menuut zowat. Kan ik er ook nog een extra prosesor bij doen of verschilt dat per model ik heb ech nog geen verstand van een mac ben een windows pc gewent.

Welke versie van OSX draai je? In ieder geval zal meer geheugen zeker helpen.

Ik draai nu nog mac os x 10.2 wil wel overstappen naar 10.3 maar kan daar nog niet aan komen

Ik heb een G4 533 staan hier, loopt als een trein met 1,5 Gb aan mem, snelle 7200 rpm harddisks met een hoop (8mb) cache derop, en een snelle videokaart.

Ik zou als je de machine nog niet vers geinstalleerd heb er zsm 10.3.3 opknallen en wat geheugen bij jassen, en is dan een heel erg werkbare machine.

Wat je kunt doen:[list:20eaec2142][*:20eaec2142]De hardware upgraden: Meer geheugen, andere videokaart die Quartz Extreme ondersteunt of zelfs een CPU upgrage [*:20eaec2142]Je systeem optimaliseren door wat optimalisatieprogramma's te draaien. [*:20eaec2142]Installeer Mac OS X 10.3 Panther (verkrijgbaar bij elke Mac winkel).[/list:u:20eaec2142] Voor alle drie de punten vind je op het forum ruime informatie in eerder discussies. Gebruik daarvoor even de zoekfunctie.

[quote="Bruut"]Ik heb mijn eerste Mac aangeschaft een tweedehand PowerPC G4 500 Mhz 256 MB maar dat ding is zo traag als wat.

256 MB was al te weinig toen die machine op de markt kwam… snel wat bijzetten, dan kun je er nog een hoop plezier van hebben.

Overigens gebruikt deze G4 gewoon SDRAM van 100 mhz. Als je nog SDRAM over hebt in je PC en je deze niet meer gebruikt kan je dat overzetten.