Mijn vriendin is eindelijk geswitcht!!

Ok, ik ben er zo blij om, dat ik het ff tegen iedereen wil zeggen!

Nadat ik was geswitcht een goed jaar geleden, zag mijn vriendin, die nog met een hp P4 2,8Ghz laptop werkt, hoe goed Apple eigelijk werkte!

Maar voor haar studies heeft ze na dit jaar, eigelijk nog maar één jaar een laptop nodig, dus vond ze het een beetje te zot om nog zo te investeren in een i- of PowerBook!

Ze heeft haar laptop ook €1600 betaald, en kreeg er nu nog maar een goede €600 voor!
Maar nu bij toeval ( te lang verhaal om uit te leggen) kon ze een spliksplinternieuwe PowerBook kopen, voor €1000 (btw ex), echt maar één keer uit de doos geweest!
En de btw moest ze toch niet betalen, want bij haar thuis hebben ze een eigen zaak!

En nu heeft ze dus een kei mooie, 1,5Ghz 12" PowerBook, ik was er zo blij mee, dat ik ze vandaag een second skin van Tucano heb cadeau gedaan!

Ik heb er al een foto’tje van getrokken met mijn gsm, maar mijn iMac G5 20" is nog steeds niet hersteld!
Zie topic: Tiger broke iMac

Yeah.. weer een iBeeb erbij! Goed werk jongen! Ze moet zich dan ook hier aanmelden he.

[size=9:d682dfdf07]En mocht ze ooit van vriend willen switchen… PB me dan ;)[/size:d682dfdf07]

[size=9:3e3644c199]*kuch* als je dan toch aan het PMen bent :wink: Bjorn loopt al richting de 30 :P [/size:3e3644c199]

Maar gefeliciteerd :smiley:

Gefeliciteerd, weer iemand die verstandig is geweest!

[quote:7fc47b9c1e=“iMac G5 Ruben”]En de btw moest ze toch niet betalen, want bij haar thuis hebben ze een eigen zaak![/quote:7fc47b9c1e]
Die betaal je dus wel hoor, je kunt hem alleen weer aftrekken van de btw die je zelf moet afdragen. Je krijgt dat bedrag dus niet cadeau of zo (in tegenstelling tot wat soms wordt gedacht).

[quote:21389fffe8="BartSmakman"][size=9:21389fffe8]*kuch* als je dan toch aan het PMen bent :wink: Bjorn loopt al richting de 30 :P [/size:21389fffe8]

Maar gefeliciteerd :D[/quote:21389fffe8]

[size=9:21389fffe8]Ervaring jongen… ervaring![/size:21389fffe8]

Een 12 inch Powerbook, 1 maal uit de doos geweest voor 1000 euro? Das opzich geen slechte deal. Heeft ze er nog war RAM bijgekocht?
Ik ben zeer benieuwd naar haar ervaringen met de PB.

Eerst en vooral gefeliciteerd!

[quote:d7e4079545=“Chartreuse”]Die betaal je dus wel hoor, je kunt hem alleen weer aftrekken van de btw die je zelf moet afdragen. Je krijgt dat bedrag dus niet cadeau of zo (in tegenstelling tot wat soms wordt gedacht).[/quote:d7e4079545]

De btw kreeg ze dus wel degelijk cadeau want zij zelf moest het niet betalen, de zaak betaalde de btw voor haar! (Ken dat truucje, pas dat al jaren toe als ik een computer koop, wat maakt het de staat uit wie de btw betaalt, als het maar betaald word :P)

Niels

[quote:97ff79da7c="Chartreuse"]Gefeliciteerd, weer iemand die verstandig is geweest!

[quote:97ff79da7c=“iMac G5 Ruben”]En de btw moest ze toch niet betalen, want bij haar thuis hebben ze een eigen zaak![/quote:97ff79da7c]
Die betaal je dus wel hoor, je kunt hem alleen weer aftrekken van de btw die je zelf moet afdragen. Je krijgt dat bedrag dus niet cadeau of zo (in tegenstelling tot wat soms wordt gedacht).[/quote:97ff79da7c]

Ehh,

Je betaalt de BTW aan de leverancier, en die draagt het weer af aan de belastingdienst.
En vervolgens doe je zelf aangifte omzetbelasting, en krijg je het betaalde BTW bedrag weer keurig terug.

je betaalt hem dus niet.
Ondernemers betalen geen BTW, alleen consumenten betalen BTW

Hahahah, Bedankt voor jullie reacties! Namens mij, en Erika!

En ja, de btw heeft ze niet moeten betalen, want de PB was op factuur aan haar vader, en daar heeft ze alleen het bedrag btw ex aan moete betalen!

@MacBjorn,

Nope, volledig standaard. Maar het is een 1.5Ghz, dus hij heeft standaard 512mb ram, en dat is meer dan genoeg voor wat te office’en, mail en safari!

Ze is er echt super super blij mee!
Aanzetten, airport vond direct hier het Sitecom netwerk, dat ze eerst gebruikte voor haar laptop!
Dan via smb://xxx.xxx.xxx.xxx alles van haar HP overgezet en geimporteerd in iTunes en iPhoto!

Haar bestandjes in mooie gekleurde mapjes!
Toen de printer, draadloos afdrukken lukte gewoon NOOIT via haar windhoos laptop, niet via pc, of via de router!

Nu heb ik gewoon de printer hier in de desktop pc laten steken, via de PB windows afdrukken en het werkt prachtig!

Ik heb mijn vriendin nog nooit kwaad gezien, alleen als ze lessen aan het maken was voor school en haar hp liep vast, of hij drukte weer niet af, of alles moest weer op cd gezet worden omdat hij vol stond met virussen/spyware!
En nu is ze 100x zo gelukkig/veilig!

Daarom heb ik haar ook met plezier die second skin gegeven!

Nu maar hopen dat mijn iMaccie snel terug is!

Voila, ik heb me aangemeld!

Als één van de weinige trotse vrouwlijke apple-gebruiksters!

Groetjes aan iedereen!

Dag Erika, welkom op het zeer vrouw-vriendelijke macosx.nl! Je zal veel plezier van je Powerbookje beleven... En als het ding kuren vertoont (een mac is tenslotte ook 'maar' een computer) dan helpen we je hier verder!

Wel, gefeliciteerd met je powerbook, en welkom op het forum !

En mocht je ooit “on-site support” nodig hebben, en iMacG5Ruben heeft even geen tijd voor je, stuur dan een PB naar MacBjorn, die helpt je graag, en rekent GEEN voorrijkosten !

De vriendin van een goede vriend van me was door mij ook geswitched, en nu iis het sinds een week uit, tja, ze zal haar ibook wel meer aandacht hebben gegeven ;)

[quote:4dc14df0dc="Erikatje"]Voila, ik heb me aangemeld!

Als één van de weinige trotse vrouwlijke apple-gebruiksters![/quote:4dc14df0dc]
We zijn met meer dan je denkt!

@MacBjorn: wat is dat toch met dat ge-PB? Laat ons lekker meegenieten :wink:

@EagerB0bNerd: ik bedoelde eigenlijk dat je wel eerst iets moeten hebben omgezet waarover je btw kunt rekenen om vervolgens de door jou betaalde btw vanaf te kunnen trekken. Maar dat valt hier verder helemaal buiten![/quote]

[quote:19a0a089e4="Chartreuse"]

@MacBjorn: wat is dat toch met dat ge-PB? Laat ons lekker meegenieten :wink:
[/quote:19a0a089e4]

zal het mooie weer wel wezen…

het is de schuld van al die perenijsjes die ik eet met dit weer.......

[quote:65eb3d4937="QriZ24"]De vriendin van een goede vriend van me was door mij ook geswitched, en nu iis het sinds een week uit, tja, ze zal haar ibook wel meer aandacht hebben gegeven ;)[/quote:65eb3d4937]

Hahah, maar dat zal bij ons ZEKER niet gebeuren!

Hmz.... Ik ben jaloers......! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...jaloers dan op iedereen, die zijn/haar vriendin zover krijgt om te switchen... Zolang Lycos en andere chatvormen het nog niet goed doen op de Mac, denk ik dat het hier naast me ook wel een PC blijft....

Jammer, want die dingen vertonen zoveel kuren, dat ik mezelf inmiddels geen computer-deskundige mag noemen… Maarja… ik denk dan ook logisch en daarmee los ik op Macs de problemen wel op…

iMac G5 Ruben en Erikatje… Gefeli!

Welkom op het forum Erikatje! Welkom, welkom....

Ik zag dat alle andere heren op dit forum met een te hoge testosteron-spiegel, je wel erg enthousiast welkom hebben geheten. Ik sluit me daar voorlopig blind bij aan… Dat gezegd hebbende, een foto is altijd welkom! Weet ik tenminste waarom ik je zo enthousiast welkom heet… Je kan hier, hier, of hier een plaatje posten. En denk erom: in het ‘Babe v/d Dag’ draadje mag je geen naakt beneden de navel posten.

:wink:

welkom en gefeliciteerd!

en @ Zerk: waar heb jij het precies over? Zowat alle vormen van chatten werken perfect (vaak zelfs beter) op een mac…

En iedereen ook nog een gelukkig nieuwjaar trouwens.