Mijn vriendin is gek geworden! :-D

Ik weet niet of dit hier thuis hoor, maar wil het gewoon even kwijt. :-)

Ik ben dus sinds kort erg film-freak aan het worden sinds ik TOEVALLIG tot de ontdekking kwam dat iMovie zonder enige aanpassing of drivers overweg kan met de M-JPEG (ofzo) filmpjes van mijn FujiFilm FinePix 40i digitale foto-camera… kwaliteit van deze filmpjes (gecomprimeerde 320x240 filmpjes) laat echter sterk te wensen over, om over het geluid ervan maar helemaal niet te spreken. Liefst had ik dus een goede digitale camera gehad, maar gezien ik al ruim 2 maanden zonder enige vorm van inkomsten zit is/was dat een lange termijn planning. :frowning:

Staat vandaag ineens mijn vriendin voor de deur met een kadootje voor me, gewoon “zomaar” even tussendoor…

[img:36ab2c8151]http://www.allstarcamera.com/images/gold/thumb/DCRTRV250.jpg[/img:36ab2c8151]

Jawel, mevrouw had “even” een digitale camera voor me gekocht! :smiley: Ben nu zo blij als een kind. Mooi apparaatje, meteen aan de Mac gehangen, geen centje pijn, alles werkt gewoon zonder enige poespas! Ben nu niet alleen reuze enthousiast over deze camera, maar ook WEER over Apple, wat een verademing. Dit is ECHT out-of-the-box, ECHT plug-and-play. Splinternieuwe camera, uit de doos, aan de Mac en WERKEN!!!

Windows kan daar (voor de zoveelste keer) weer eens een voorbeeld aan nemen. Niks drivers, niks updates, niks instellingen, gewoon inprikken en gaan met die banaan! :smiley:

Mijn vriendin wilde ook wel eens op dit forum gaan neuzen om te zien wat ik allemaal schrijf hier, dus mocht ze dit bericht ook tegenkomen;

HARTSTIKKE BEDANKT!!! :lol:

Mmm, leuke vriendin!!! Zou ook wel willen dat mijn vriendin me zo'n kadootje gaf! :lol: :lol: :lol:

Gefeliciteerd, maar mag ik je vriendin ook even 'lenen'? Tip: ik heb nog geen iPod. :D :D :D :D

Erg tof ! congrats met je camera 8)

[quote:4126548e31]Dit is ECHT out-of-the-box, ECHT plug-and-play. Splinternieuwe camera, uit de doos, aan de Mac en WERKEN!!!

Windows kan daar (voor de zoveelste keer) weer eens een voorbeeld aan nemen. Niks drivers, niks updates, niks instellingen, gewoon inprikken en gaan met die banaan! [/quote:4126548e31]

Het is idd erg mooi, maar het is een kwestie van de goeie drivers aan boord hebben. Zowel Windows XP als OS X hebben standaard een hele berg drivers in hun archief zitten voor scanners, printers en digitale camera’s zodat het op beide systemen plug & play is.

óf XP ook werkelijk plug & play is, of nog steeds “plug & pray” is weet ik niet want XP is het eerste MS besturingssysteem wat ik nooit zelf zal draaien. :wink:

[quote:e79bd88bcc="Beathoven"] Het is idd erg mooi, maar het is een kwestie van de goeie drivers aan boord hebben. Zowel Windows XP als OS X hebben standaard een hele berg drivers in hun archief zitten voor scanners, printers en digitale camera's zodat het op beide systemen plug & play is.)[/quote:e79bd88bcc]

mmm niet helemaal waar… dan heb je bijvoorbeeld weer geen FireWire aansluiting, kaartje kopen, moet je daar weer drivers voor hebben enz…

...bovendien is dit model camera nieuwer dan OS X. Toch werkt het gewoon, waarschijnlijk omdat Apple zoiets heeft van: "iLink is iLink", maakt niet uit welke camera. Bij Windows krijg je dan toch weer meldingen als "This driver was not specifically written for this device, are you sure you want to use it" en "warning, continuing can make your system unstabile, cause unexpected behaviour, blablabla" en dat soort zaken.

Nee, ik ben blij dat ik nu geen PC meer heb… :smiley:

En voor de andere vragen; nee, ik leen mijn vriendin niet uit! :wink:

ik heb dit topic meteen aan mijn vriendin laten lezen :P hint hint hint :D:D

[quote:ce7dcd935c="June"]If you wasn't born with it, you can do with out it[/quote:ce7dcd935c]

Jij loopt ook naakt over straat? :stuck_out_tongue:

PS: Volgens mij is het trouwens: “If you WEREN’T born with it, you can do WITHOUT it.” :wink:

[quote:337c62985d="iRuben"][quote:337c62985d="June"]If you wasn't born with it, you can do with out it[/quote:337c62985d]

PS: Volgens mij is het trouwens: “If you WEREN’T born with it, you can do WITHOUT it.” ;-)[/quote:337c62985d]

PCIES! :wink: