MijnPostbank is niet zo vriendelijk voor MijnMac

Beste mede-maccers,

Het is al vaak besproken hier en daar op verschillende forums maar ik kom er toch nog steeds niet uit.
Iedere keer als ik probeer te bankieren via MijnPostbank.nl dan gebeuren er rare dingen met m’n G4-tje.
Het begint al bij het surfen naar www.postbank.nl
Halverwege het laden van de site ben ik standaard ineens niet meer on-line.
Niks werkt dan meer. Ik moet de mac herstarten om nog dingen online te kunnen doen.
En in het ergste geval (en soms gebeurd het) wordt het beeldscherm donker en krijg ik de mededeling dat ik de computer moet herstarten.
Aaaaaahhhhhhh!

Wie weet hier een oplossing op (behalve naar een andere bank over te stappen)?
Ik heb het dus alleen bij de postbank-site en nergens anders…

Bedankt alvast!
Groetjes
iz

Ik denk dat een aantal van jouw problemen (herstarten mac) niet te wijten zijn aan postbank.nl. Toegegeven hij geeft soms vage meldingen als: fout, u wordt doorgelinkt naar het inlogscherm, maar bij mij (iBook G4) is het nog niet zover gekomen dat ik moest herstarten, zwarte schermen zie of offline ga.

Misschien ff je plist van safari weggooien en java opnieuw installeren.

ik denk dat het ook niet alleen aan postbank.nl ligt, maar het blijft wel vreemd dat het alleen bij die site gebeurd. Ik zal eens even aan de slag met de plist en java. Thanks!

Ik heb gisteren toevallig vooor het eerst ge-MijnPostbank-t... En het ging eigenlijk heel erg goed! Bij mij niets aan de hand (Mac OS X 10.3.8 en Safari 1.2.4).

JWB! Die plist weggooien heeft geholpen! M'n dank is groot....

Ik had al eerder geprobeerd m’n cookies weg te gooien en dat hielp toen eenmalig.
Ben benieuw of dit voor een langere duur helpt.

:smiley:

[quote:4e6578076c="iz75"]JWB! Die plist weggooien heeft geholpen! M'n dank is groot....[/quote:4e6578076c]

Mooi he zo’n forum! Graag gedaan! :wink:

En Girotel voor de zakelijke gebruiker werkt weer niet met Safari (TAN code kan niet ingevoerd worden) maar wel met Explorer voor de Mac.

Ik gebruik al een tijdje mijnpostbank.nl met m'n FireFox, maar onlangs werkte het geheel ineens niet meer. Kon niet meer inloggen, en werd er telkens uitgeflikkerd.

Dit probleem had ik ook toen ik voor het eerst met FireFox op de site kwam.
Na wat rondgesnuffeld te hebben hier en daar, kwam ik een JavaEmbedding Plugin-update tegen, welke ik installeerd heb.
Daarna werkte alles ineens weer.

Hetzelfde dus onlangs, even een nieuwe update gedownload, en nu werkt het weer.
Beetje irritant wel van ze dat je niet op de hoogte gesteld wordt dat je Java-spul geupdate moet worden.

Hier is de nieuwste versie te vinden, mocht je deze willen proberen;

http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/519771/JavaEmbeddingPlugin0.9.0.zip

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x Postbank werkt UITSTEKEND MET Macintosh. Het ligt aan je Mac/voorkeuren. Het werkt fantastisch met Safari!

[quote:87acca35ab="Mark2"]En Girotel voor de zakelijke gebruiker werkt weer niet met Safari (TAN code kan niet ingevoerd worden) maar wel met Explorer voor de Mac.[/quote:87acca35ab]

Klopt. Voor het gewone Postbank-werk gebruik ik Safari. Voor het zakelijke werk Firefox… Niet echt handig… :frowning:

bij mij werkt mijnpostbank.nl ook prima. Alleen krijg ik soms een fout als ik een opdracht verstuur dan moet ik nog een maal alles invoeren en dan gaat alles prima :?

zou vanavond even screenshot plaatsen

[quote:0f0e3f679c="Double_UK"][quote:0f0e3f679c="Mark2"]En Girotel voor de zakelijke gebruiker werkt weer niet met Safari (TAN code kan niet ingevoerd worden) maar wel met Explorer voor de Mac.[/quote:0f0e3f679c]

Klopt. Voor het gewone Postbank-werk gebruik ik Safari. Voor het zakelijke werk Firefox… Niet echt handig… :([/quote:0f0e3f679c]

Klopt niet… bij mij doet het uitstekend! :stuck_out_tongue:

[quote:13bc38e228="ivan.roos"]:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x Postbank werkt UITSTEKEND MET Macintosh. Het ligt aan je Mac/voorkeuren. Het werkt fantastisch met Safari![/quote:13bc38e228]

Beetje kort door de bocht. Heb ergens op dit forum gelezen dat naast een heleboel andere dingen o.a. het overschrijven van en naar spaarrekeningen met Safari niet lukt. Bij mij dus ook niet (al het overige doet het prima).

Conclusie:
a) Het ligt inderdaad aan de Mac
b) je hebt geen spaarrekeningen
:lol:

[quote:28edca0858="JWB"][quote:28edca0858="ivan.roos"]:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x Postbank werkt UITSTEKEND MET Macintosh. Het ligt aan je Mac/voorkeuren. Het werkt fantastisch met Safari![/quote:28edca0858]

Beetje kort door de bocht. Heb ergens op dit forum gelezen dat naast een heleboel andere dingen o.a. het overschrijven van en naar spaarrekeningen met Safari niet lukt. Bij mij dus ook niet (al het overige doet het prima).

Conclusie:
a) Het ligt inderdaad aan de Mac
b) je hebt geen spaarrekeningen
:lol:[/quote:28edca0858]

Ik heb geen problemen met overschrijven.
Ik heb WEL een spaarrekening. :stuck_out_tongue:

nou ja, je kunt in elk geval zeggen dat het niet geheel feilloos werkt allemaal.... Dat overschrijven naar andere rekeningen werkt bij mij inderdaad alleen als ik het eerst opsla en "doe alsof" ik nog een overschrijving moet doen....

[quote:01889a7f29="iz75"]nou ja, je kunt in elk geval zeggen dat het niet geheel feilloos werkt allemaal.... Dat overschrijven naar andere rekeningen werkt bij mij inderdaad alleen als ik het eerst opsla en "doe alsof" ik nog een overschrijving moet doen....[/quote:01889a7f29] Bij mij doet het foutloos :P

Bij mij ook. Maar ik gebruik wel Camino met de meest recente Java embedding plugin.

wat is Camino?

[quote:01c57fd4b2="iz75"]wat is Camino?[/quote:01c57fd4b2] http://www.mozilla.org/projects/camino/ Een browser van Mozilla