Mini Mac, IMac, IBook, PowerBook

Hallo,

Ik ben dus van plan een Mac te nemen
Mijn beide ouders hebben een mac
Mijn vader heeft net deze maand een IMac gekocht echt super om te zien
Mijn moeder heeft een Powerbook ook hartstikke mooi

Ik zoek een computer die ik makkelijk mee kan nemen
Ik heb nu ook een laptop (Zinloos xp)
Mijn ouders zijn namelijk gescheiden en ik ga elk weekend naar me vader en om dan een complete pc elke keer mee te nemen… ja ik kan er natuurlijk ook 1 pc bij de 1 en bij de ander ook, maar dit vind ik niet handig qua bestanden en instellingen etc
Wat wil ik kunnen doen op mijn toekomstige mac:

Gewoon goed en snel kunnen internetten
Designen ik werk veel met photoshop, dreamweaver mx, flash mx en cinema 4d etc
Ook moet me mac een beetje stevig zijn
Ik denk als ik een laptop neem ik een mooie tas koop maar toch
Wat raden jullie me aan?
Ik dacht een Mini Mac is het makkelijkst en ik vind ook wel het mooist
Alleen moet ik dan 2 beeldschermen etc hebben
Dit is dus weer een nadeel en word dan een hele investering

Een IMac maar lijkt me niet echt geschikt voor vervoer of wel?

IBook vind ik een mooi ding lekker klein etc lijkt me wel wat alleen ze zeggen dat hij niet heel krachtig is voor wat ik er allemaal mee wil kunnen of is dit niet waar??

Dan de Power Book of is het ‘’Het Power Book’’??
Volgens mij is dat wel wat alleen prijs kaartje natuurlijk…
graag jullie advies/mening

Alvast bedankt,

Grt Allard

ik zou nog even wachten voor een iBook of een Powerbook er komt waarschijnlijk binnenkort een G5 van beide uit!!(zeggen de roddels) Een iMac is wel geschikt voor vervoer en weegt een stuk minder dan een emac voor het vervoer; als je een mac Mini neemt kan je best geen groot scherm kopen voor te vervoeren tenzei je veel geld hebt en er 2 koopt ik zou ofwel een iMac kopen (nu) ofwel een Powerbook G5 (in de 2de helft van het jaar, dat word toch gezegt) Mijn voorkeur gaat uit naar de iMac G5 geweldig ik heb er nu ook een maar voor het vervoer moet je hem wel ergens veilig instoppen anders heb je na de rit geen scherm meer over

Bedankt voor je reactie Oke nou deze computer kan nog wel even mee:) en dan hoop ik dat die roddels waar worden:) en dan neem ik dus een powerbook G5 of ibook g5 wat raden jullie mij dan aan? powerbook g5 of ibook g5?

Beste Paradiddle

Ik wil je niet met een dood vogeltje blij maken maar een iBook G5 zal nog lang niet uitkomen.
Als dat zou zijn zou Apple zich bestelen want als jij mag kiezen een iBook 12 inch G5 voor 1100 euro of een Powebook G5 12 inch voor 1600 euro … waar kies jij voor?
Dus reken maar dat echt eerst de Powerbook een G5 krijgt en dan misschien later de iBook ook …

Maar je zegt portability ga in godsnaam voor een iBook (of powerbook als je het kan veroorloven)
De minimac is best leuk maar dan heb je 2 beeldschermen nodig. en je sleurt de hele tijd een toetsenbord en muis mee… niet handig lijkt me.

De iBook 14 inch is tegenwoordig met 1.3 ghz en als je daar wat extra Ram in propt dan istie retesnel… Snel zat om te Photoshoppen dreamweaver enzovoort enzovoort… En dan istie ook nog eens zeer redelijk geprijst .

Kijk als in de slappe was zit koop dan in godsnaam een powerbook 17 inch.
Maar als ik je zo hoor ben je scholier en heb je die poen niet …

iBookje is jouw keuze :wink:

en welkom bij het Macosx forum !

Qua geld maakt het me niet echt veel uit Ik betaal liever wat meer als ik dan een mooie mac heb dan dat ik na een tijdje er niks aan vind (bij de Mac is dat vast het geval niet;))

Maar jullie raden me dan toch een Powerbook G5 aan? Of G4?
Ik heb nog wel even tijd om te wachten:)
Of toch die mooie witte kleine IBook?

Grt Allard

eigelijk zou ik nu de ibook kopen: -als de pb g5 uitkomt heb je wss nog wat last van een paar kinderziektes. -als de pb g5 er is moet je wss toch nog een maandje (of meer) wachten eer ja 'm hebt. -de ibook is ook retesnel als je er genoeg RAM in steekt, dan denk ik aan 1GB ;), koop die dan bij een pc-boer ofzo, veel goedkoper... -de ibook zal wel snel geleverd kunnen worden -de ibook is mooier en batterij gaat langer mee

De G5 Powerbook komt eraan, maar niemand weet wanneer. Dus als je nu een laptop wil ga dan niet wachten op die G5. Daarnaast zal ik je nu al garanderen dat deze machine een aanslag zal zijn op je portemonnee. Dit zal een machne voor de professionals zijn en die hebben grotere budgetten. Dus als je nú al budgetproblemen tegenkomt dan zou ik die G5 laptop al helemaal uit mijn hoofd zetten.

Het advies van jeroenimo steun ik dan ook voor 100%

Oké duidelijk:) Bedankt voor alle reacties :wink: : :) Het word dan denk ik een IBook ik ga volgend weekend even naar de Mac shop Grt Allard

ikzelf heb een ibook 14" gekocht met 80gB geheugen en 768Gb RAM. En hij is echt zeer snel. Dus als je het mij vraagt, ga voor een ibook, 12" of 14", afhankelijk van je eisen...

en die powerbook is net vandaag geupdate dus ja een g5 kan wel langer duren heb ik het idee. misscien wel eind 2005 :(

Ahaa ja mij leek die van 768 mb wel wat die van 1gb nog wat is iets van 600 euro duurder:| en dan neem ik een 14 inc met 80 gb volgens mij heb je dan een best mooie Mac :)

Voor een paar tientjes meer heb je een 12" PowerBook. Die heeft dezelfde resolutie (1024x768), een veel betere videokaart, kan beter aan een extern (groot) scherm gehangen worden (wat erg handig is als je veel met b.v. Photoshop werkt). Hij is sneller, kleiner, uitgebreider, standaard BT ingebouwd en er kan meer geheugen in. Ook gaat de PB zeker werken met CoreImage, dat is bij de iBook waarschijnlijk niet het geval.

Je zei dat draagbaarheid belangrijk was, dan zou ik voor de 12" gaan. Enige voordeel van die 14" is dat alles iets minder klein is op je scherm maar dat is IMO alleen maar boeiend als je heel slechte ogen hebt en geen bril wilt nemen :slight_smile:

Ik heb nog steeds niks :p (geen IBook of PowerBook)

de IBook is wel een leuke prijs
ik zag laatst de powerbook 12inc pff wat mooi man
ik zit nu nog steeds druk te twijfelen
Tussen een PowerBook of een IBook (ik denk aan een 12”)

Kan iemand mij even helpen met de beste keuze?

Grt Allard

What you pay is what you get!

kijk eens inde onderwijs store… daar krijg je 6 % korting als je student bent

Powerbook snel en mooi
iBook sterk en betaalbaar

dat zijn de verschillen …

succes met je keuze.

Pff het is en blijft moeilijk :oops: en helemaal met die updates die komen aja dat is natuurlijk altijd zo maar toch

mm min 6% en die BTW kank er ook nog af krijgen…
hmmm :roll:

Grt Allard

Nou niet meer zeuren powerbook kopen .. is net geupdate ....

als je alles terug krijgt dan zou ik dat meteen doen … dan kost een 12" ex ex zo’n 1250 euro? nou … ik zou het wel weten …

niet dat ik roet in het eten wil gooien. (wil ik eigenlijk wel) Maar als je het niet weet. Koop een externe harde schijf, en vervoer die tussen je moeders powerbook en je vaders imac. Heb je altjd al je bestanden mee. altijd mac formaat. Lacie 250GB d2 zou ik dan aanraden.

en dan kun je langzaam overtuigd raken van welke je nu echt wilt.
(ik zou zeggen ibook 12" na update en powerbook 15" na studie)

zo.

[quote:987463fae1="MacBjorn"]De G5 Powerbook komt eraan, maar niemand weet wanneer. Dus als je nu een laptop wil ga dan niet wachten op die G5. Daarnaast zal ik je nu al garanderen dat deze machine een aanslag zal zijn op je portemonnee. Dit zal een machne voor de professionals zijn en die hebben grotere budgetten. Dus als je nú al budgetproblemen tegenkomt dan zou ik die G5 laptop al helemaal uit mijn hoofd zetten.

Het advies van jeroenimo steun ik dan ook voor 100%[/quote:987463fae1]

Ik denk niet dat de powerbook g5 er zo aankomt. De powerbook g4 is net geupdate! (Zou ik stiekem ook niet leuk vinden, heb net een pb g4 besteld! )

Hm hm :p Over die Hardeschijf mja kan maar ik zit eigenlijk heel de dag achter een computer dus.... en hun zitten er ook veel achter dus een eigen mac lijkt me toch net even wat handiger ik denk dat ik gewoon een IBook 12" (beetje geupgrade) koop in Juni komt update toch? weten mensenhier ook wat voorn update?

Grt Allard

over die update... die update staat nog niet vast hoor.. het is alleen een schatting van wat de mac freaks verwachten wanneer hij zal komen.

Misschien komt hij ook wel helemaal niet voorlopig… blijft het aantrekkelijker om een pbook te kopen…

heb je nu geld? Nu gewoon bestellen, ik zou gaan voor powerbook 12" (of 15", die heb ik zelf met superdrive, echt helemaal super gewoon!!)…

dan nog iets:
“-de ibook is mooier en batterij gaat langer mee”

weet niet meer wie het zei maar dit geld niet voor de pbooks na de update toch???..