Mini Mac probleem bij hogere refresh rates

Ben sinds kort een trotse bezitter van een mini mac :D Deze aangesloten via de dvi adapter naar VGA op een HP 1600 21" CRT scherm . Het probleem is nu dat als ik het beeldscherm 1024*768 op 85 Hz instel er kleine bewegende streepjes of golfjes in het beeld optreden. Vooral hinderlijk op een lichte achtergrond. Lijkt erger te worden als de HD aan het werk is. Bij 75 Hz is dit geheel weg en beeld is dan super. Met mijn PC op 85 Hz blijft ie wel strak.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen??. Heb er hier niets over kunnen vinden.
Wel zijn er verschillende forums die melden dat bij hogere refresh rates het vesa signaal onder de norm zakt, kan dit er wat mee te maken hebben??

Greetz Robert

Ik heb in mn G4 een tweede videokaart voor een tweede monitor en tv en die heeft hetzelfde. Ook bij 85Hz, tot 75 is er nicks aan de hand.

Wel ik heb geen problemen hoor. Mijn 17" CRT-VGA-Monitor staat op 85Hz. Het valt me wel op dat als ik op mijn adapter duw (hem aanraken is soms al voldoende) het hele scherm een roos tintje krijgt :P, tot ik hem weer goed zet natuurlijk.