mini pod importeren uit USA, wat te betalen?

als je een minipod zou importeren wat zou uiteindelijk de prijs zijn die je betaald?

Al iemand een minipodje via deze weg in huis?

Een vriend neemt voor mij een iPod-mini met dock mee uit Florida. Kost samen incl. local tax $ 310,-, dat is omgerekend ongeveer € 250,-

dan loont het dus niet zo! Toch maar 1,5 maandje wachten dan.

Scheelt weinig? Wat gaat ie in Nederland kosten dan, ik weet het niet, maar heb wel een idee...

De iPod kost in de VS $249, de dock $39 ex sales tax (vaak rond 8%).

Tot nu gaan de prijzen zo’n beetje 1 op 1, dus $1 = €1. Dan zou dat setje €249+€39 +19% btw = €342 gaan kosten. Scheelt bijna een halve iPod mini in dollars…
Tenzij ie hier natuurlijk €249 incl btw gaat kosten, dan zou ik ook wachten…

Weet iemand de prijs in Nederland?

Bij de MacOSX.nl shop is die €285,-

JazzEye: prijzen gaan idd 1 op 1, maar 1 dollar is niet 1 euro! Dat scheelt nogal, dus ik snap niet precies wat je duidelijk wilt maken.

249 US$ excl 8% tax of
249 EUR excl 19% BTW

dat is nogal een verschil, zeker met de dollarkoers van tegenwoordig.

Dankzij Intronic weet ik nu wat de prijs in NL is; mijn bericht was een poging tot een schatting. Ik bedoel precies wat je weergeeft.

Voor alle duidelijkheid de volgende rekensom:
iPod VS: $249 +8% tax = $ 269
Koers op dit moment: €1,00 = $1,24
Bedrag omgerekend: €217

Prijs in Nederland €285
Meenemen zonder aangeven:
Verschil: €285 min €269 = €68 = 24% goedkoper.

Als je 'm netjes invoert dan
€217 +19% btw (geen invoerrechten, want computer)
Bedrag is dan €258
Verschil: €285 min €258 = €27 = 9,5% goedkoper.

Duidelijk zo?

Je moet ook nog een andere adapter voor het stroomnet als je'm uit de US haalt niet?

Ik denk alleen voor de stekker, niet voor de spanning. De adapter kan waarschijnlijk zowel 110 als 220 V aan. Net als bij de Powerbook en gewone iPod trouwens.

Ga voorlopig niet naar USA en voor die 9,5% wacht ik wel even tot april. Maar eens zien wat de officiele verkoopprijs gaat worden. Je weet maar nooit.