Mini usb naar firewire????

Hallo ik heb laatst een hdd videocamera gekocht maar met een mini usb aansluiting! Nou moet ik om in imovie te kunnen bewerken hem aansluiten via Firewire. Bestaat er een kabel van mini usb naar firewire? Alvast bedankt!!

ik betwijfel dat dat een usb is,.. usb naar firewire kan je namelijk wel vergeten,.. zal wel de gewone dv poort zijn

http://www.sirentechnology.co.uk/pages/products/categories/cables/main.htm

2de kabel zal je waarschijnlijk nodig hebben.

Nee die heb ik en die past niet! De aansluiting op mijn camera is mini usb!!! Dus van mini usb (camera) kan ik nooit niet naar firewire? Ook niet met verloop oid?

USB naar Firewire bestaat niet. Maar wat voor mac heb je? USB2 moet werken met iMovie

mijn vader heeft ook een HDD camera, de film fragmenten staan als bestanden op je camera en je camera wordt beschouwd als externe schijf, je hebt een conversie programma meegekregen om de .mod bestanden om te zetten naar een bruikbaar formaat voor de mac.

[quote:60ae02fd4b="MauZ"]mijn vader heeft ook een HDD camera, de film fragmenten staan als bestanden op je camera en je camera wordt beschouwd als externe schijf, je hebt een conversie programma meegekregen om de .mod bestanden om te zetten naar een bruikbaar formaat voor de mac.[/quote:60ae02fd4b] Is dit niet enorm tijdsrovend?

Vandaar mijn vraag! Dat conversieprogramma is niet echt gebruiksvriendelijk.

al zou zo'n kabel bestaan, dan wordt het materiaal op je camera niet 'ineens' standaard dv-materiaal ofzo. Dus echt veel zou je er nie mee opschieten.

[quote:b765d0f268="geerth"][quote:b765d0f268="MauZ"]mijn vader heeft ook een HDD camera, de film fragmenten staan als bestanden op je camera en je camera wordt beschouwd als externe schijf, je hebt een conversie programma meegekregen om de .mod bestanden om te zetten naar een bruikbaar formaat voor de mac.[/quote:b765d0f268] Is dit niet enorm tijdsrovend?[/quote:b765d0f268] ik dacht van niet, want op de pc wordt het ook omgezet, en dat was zo gedaan.

ik kan een keertje mn mac meenemen om het bij m’n vader uit te proberen. t kan even duren wanneer ik dr weer ben, maar dan laat ik je gelijk alles weten.

ik vermoed dat het een programma dat de video bestanden vand e camera gebruikt en er niets word omgezet. [url=http://www.pixela-1.com/capty_mpeg_edit_ex]zie hier[/url]