mini USB-netwerkje

stel volgende situatie: 1 laptop met windows millenium op 1 mooiere ibook met tiger erop

Is het mogelijk om met een usb-kabel beide computers te verbinden, en zonder verdere ingewikkelde handelingen, de beide harde schijven met elkaar te verbinden en gegevens uit te wisselen?
Momenteel heb ik zo geen kabeltje, en ik vraag mij af of dit nuttig zou zijn?

Ik heb ook een Ipod 20 gig, maar gegevens uitwisselen met de ipod lijkt niet zo simpel, vermits de schijf van de ipod anders dient geformateert te zijn op mac dan op windows…

groeten

ik raad je geen usb aan... maar een gewone internet, ethernet kabel.

kabel in de mac aansluiten en in de windows…
hier en daar foefelen en je zou de netwerk mappen van de windows moeten zien…

Een Mac-geformateerde iPod kan je alleen lezen op een Mac, een windows-geformateerde op beide systemen. Volgens mij moet het wel lukken wat je beoogd, alleen weet ik niet waar je zo'n geschikt kabeltje kan vinden. Hoe ben je verbonden met internet? Als je tssn beide pc's een lan-kabeltje hangt dan geeft dit ook het resultaat wat je wilt.

Er bestaan speciale USB netwerk kabels, midden in de kabel zit dan een klein dingetje. Dus dan neem ik aan dat het niet met een normale USB kabel kan. Met je Ipod moet het wel lukken zoals hierboven staat. edit: excusé, ik las verkeerd, ik dacht dat je zei dat je al een usb kabel had...

Ik zou toch voor een ethernetkabel gaan, dan is het allemaal net wat makkelijker. (En kijk ook eens of je aan windows xp kan komen want windows millenium is echt drama).

absoluut een ethernetkabel nemen, heb vroeger (in ver verleden toen ik 2 pc's had staan) zo'n usbkabel ooit gekocht gehad om dezelfde reden en dat werkte toen nog niet eens behoorlijk, en is eigenlijk vrij duur voor wat het maar is (chance da ze da in die winkel wouden trugnemen :innocent: ) greets patrick

er bestaat een windows programma,.. macdrive waarmee je macgeformateerde schijven kan lezen :)

dan kan je dus wel je macgeformateerde iPod gebruiken :slight_smile:

bedankt voor de reacties:

• ik denk dat ik voor die ethernet kabel zal gaan (er ligt hier nog eentje, dat ik er zelf nooit aan gedacht heb…). Ik veronderstel dat het dat soort kabeltje is dat in een airport express past?
  • die USB dingen kosten idd redelijk veel geld, daarmee dat ik het eerst hier eens vroeg
  • de ipod windows formateren heb ik vroeger al eens geprobeerd, maar dat heeft toch wat miserie in samenwerking met mijn ibook dan. Mijn ipod is ervan kapot gegaan, en heb toen een nieuwe gekregen in garantie
  • het progje macdrive : http://www.mediafour.com/products/macdrive6/ is wel zeer goed, dat kan ik wel goed gebruiken. Bedankt voor de tip!!!
  • overschakelen op windows xp zit er niet echt in, eerst alle gegevens eraf halen, en dan nieuwe laptop kopen, een nieuwe ibook (het is voor mijn moeder, die niet veel van verandering houd, het moet dus goed worden ingekleed!!)(windows millenium is idd dikke shit)

Echt bedankt voor de reacties, jullie hebben me goed vooruit geholpen!

[quote:b908b503ab="ego"]bedankt voor de reacties: [b:b908b503ab] - ik denk dat ik voor die ethernet kabel zal gaan (er ligt hier nog eentje, dat ik er zelf nooit aan gedacht heb...). Ik veronderstel dat het dat soort kabeltje is dat in een airport express past?[/b:b908b503ab] - die USB dingen kosten idd redelijk veel geld, daarmee dat ik het eerst hier eens vroeg - de ipod windows formateren heb ik vroeger al eens geprobeerd, maar dat heeft toch wat miserie in samenwerking met mijn ibook dan. Mijn ipod is ervan kapot gegaan, en heb toen een nieuwe gekregen in garantie - het progje macdrive : [url]http://www.mediafour.com/products/macdrive6/[/url] is wel zeer goed, dat kan ik wel goed gebruiken. Bedankt voor de tip!!!! - overschakelen op windows xp zit er niet echt in, eerst alle gegevens eraf halen, en dan nieuwe laptop kopen, een nieuwe ibook (het is voor mijn moeder, die niet veel van verandering houd, het moet dus goed worden ingekleed!!)(windows millenium is idd dikke shit)

Echt bedankt voor de reacties, jullie hebben me goed vooruit geholpen![/quote:b908b503ab]

dat is NIET hetzelfde kabeltje:
hij lijkt er wel op, maar je moet een CROSSED ethernetkabel hebben! anders werkt het niet
je kan ook een firewire-kabeltje trekken[/b]

trouwens, als je een airportexpress hebt, en je mac en je windows laptop zijn verbonden met je airport express, dan heb je al een netwerk en moet je in windows alleen ff een netwerkmapje maken

[quote:63ab203529="martijngrootens"][quote:63ab203529="ego"]bedankt voor de reacties: [b:63ab203529] - ik denk dat ik voor die ethernet kabel zal gaan (er ligt hier nog eentje, dat ik er zelf nooit aan gedacht heb...). Ik veronderstel dat het dat soort kabeltje is dat in een airport express past?[/b:63ab203529] - die USB dingen kosten idd redelijk veel geld, daarmee dat ik het eerst hier eens vroeg - de ipod windows formateren heb ik vroeger al eens geprobeerd, maar dat heeft toch wat miserie in samenwerking met mijn ibook dan. Mijn ipod is ervan kapot gegaan, en heb toen een nieuwe gekregen in garantie - het progje macdrive : [url]http://www.mediafour.com/products/macdrive6/[/url] is wel zeer goed, dat kan ik wel goed gebruiken. Bedankt voor de tip!!!! - overschakelen op windows xp zit er niet echt in, eerst alle gegevens eraf halen, en dan nieuwe laptop kopen, een nieuwe ibook (het is voor mijn moeder, die niet veel van verandering houd, het moet dus goed worden ingekleed!!)(windows millenium is idd dikke shit)

Echt bedankt voor de reacties, jullie hebben me goed vooruit geholpen![/quote:63ab203529]

hij lijkt er wel op, maar je moet een CROSSED ethernetkabel hebben! anders werkt het niet
je kan ook een firewire-kabeltje trekken[/b][/quote:63ab203529]

niet teveel zeveren hé
voor een mac is crossed of ethernet klak hetzelde… is het ethernet en moet het crossed zijn, dan draaid Apple die 2 dingen zelf om en bekomt zo een crossed kabel…

[quote:d1654cb1b5="Jello"][quote:d1654cb1b5="martijngrootens"][quote:d1654cb1b5="ego"]bedankt voor de reacties: [b:d1654cb1b5] - ik denk dat ik voor die ethernet kabel zal gaan (er ligt hier nog eentje, dat ik er zelf nooit aan gedacht heb...). Ik veronderstel dat het dat soort kabeltje is dat in een airport express past?[/b:d1654cb1b5] - die USB dingen kosten idd redelijk veel geld, daarmee dat ik het eerst hier eens vroeg - de ipod windows formateren heb ik vroeger al eens geprobeerd, maar dat heeft toch wat miserie in samenwerking met mijn ibook dan. Mijn ipod is ervan kapot gegaan, en heb toen een nieuwe gekregen in garantie - het progje macdrive : [url]http://www.mediafour.com/products/macdrive6/[/url] is wel zeer goed, dat kan ik wel goed gebruiken. Bedankt voor de tip!!!! - overschakelen op windows xp zit er niet echt in, eerst alle gegevens eraf halen, en dan nieuwe laptop kopen, een nieuwe ibook (het is voor mijn moeder, die niet veel van verandering houd, het moet dus goed worden ingekleed!!)(windows millenium is idd dikke shit)

Echt bedankt voor de reacties, jullie hebben me goed vooruit geholpen![/quote:d1654cb1b5]

je kan ook een firewire-kabeltje trekken[/b][/quote:d1654cb1b5]

niet teveel zeveren hé
voor een mac is crossed of ethernet klak hetzelde… is het ethernet en moet het crossed zijn, dan draaid Apple die 2 dingen zelf om en bekomt zo een crossed kabel…[/quote:d1654cb1b5]

ja???
cool…
dat wist ik niet, ik heb met een crossed kabel tussen de pc’s hier in huis een netwerk gemaakt in mijn windowstijdperk…

shit ey.. je hebt gelijk, het werkt nog ook :D

maar snapt die windowslaptop het dan ook nog?

[quote:7d2ee91ccc="martijngrootens"]shit ey.. je hebt gelijk, het werkt nog ook :D

maar snapt die windowslaptop het dan ook nog?[/quote:7d2ee91ccc]
de windows draait niets om… sommige netwerk kaarten in windows kunnen het… de meeste niet…
alle macs hebben netwerk kaarten die het kunnen…
als je een kaart aansluit en de mac zegt, denk, hier klopt iets niet, dan draait het om en probeert nog eens … voor de windows gebeurd er niets…

Mac denkt aan alles ^-^

Mac to mac: no probleem
Mac to pc of omgekeerd: no probleem
pc to pc : use a crossed…tenzij 1 (of meer) van de pc’s zo’n netwerk kaart heeft die het omwisselen kan.