mini-vga naar video

[color=darkblue:57063a20ff] ik heb een 700mhz emac. daarmee wil ik dvd's afspelen op tv. volgens de applesite hebben ze wel een verloop maar werkt 'ie alleen op een emac met extreme airport. heb ik die!?!? :?

en wat heeft airport eigenlijk met videosignalen te maken?

ik heb ook een firewire omzetter dv <–> analoog maar die stuur ik via bijv. imovie aan.
via de finder of andere programma’s kan ik 'em (denk ik…) niet rechtstreeks aansturen.
of wel??
[/color:57063a20ff]

heb hier wel lezers maar geen oplossingen daarom heb ik het verplaatst naar het videoforum.

De ariport extreme heeft er in princiepe niet veel mee te maken. Hiermee kunnen ze herkennen welke versie van de emac je hebt. Afhankelijk daarvan weten ze of je een mini vga output hebt of niet.

Wanneer heb je je eMac gekocht, en wat zijn je specificaties?

ik heb een emac 700mhz versie 2.1 van 1 jaar oud.

er zit een aansluiting op met als tekentje een rechthoek met aan weerszijden een verticale streep.

volgens 't boekje de vga-uitvoer: voor aansluiting van een extern scherm met synchrone weergave met de apple vga-adapter.

zit dus allemaal wel goed lijkt me?

Als je eMac een jaar oud is heb je alleen gewone Airport, niet extreme, dus waarschijnlijk niet de miniVGA aansluiting. Mijn eMac is van Nov en heeft ook alleen gewone Airport.

mijn iMac zou het moeten hebben, maar het gaatje nog nooit gevonden.

bestaat er dan geen vga naar tv of composite of s-video converter? lijkt me sterk. je moet met een apple toch gewoon alles op dat gebied kunnen (naar beamer/tv/videorecorder/enz), daar staat apple bekend om... ik weet wel wat af van theater lichttechniek en ik weet dat er met apple's vanalles en nog wat aangestuurd wordt.

vreemd dat niemand hier echt iets van af weet. volgens mij zijn degenen die zich met zulke zaken bezighouden op vakantie.

Even kijken of ik alles uit m'n hoofd kan doen...

Als jij een eMac 700Mhz hebt, dan heb je als het goed is alleen de mogelijkheid om er een externe monitor op aan te sluiten, dus niet een composite video signaal etc. Je zou dan wel op de miniVGA converter (die je los moet kopen bij Apple) een andere converter kunnen aansluiten die VGA omzet in composite… Zoals bijv. de televiewer van Trust. (schijnt ook goeie kwaliteit te hebben).

Waar het dus eigenlijk op neer komt is: Als je alleen maar DVD’s wilt kijken, koop dan voor €99,- een mooie DVD speler bij de MediaMarkt ofzo, wil je meer vanaf je Mac dan is dit de oplossing die ik meestal aan klanten in de winkel aanbied.

Veel succes,

El_Oy

ja, verstandigst in dit geval is inderdaad een losse dvd-speler te kopen.

merci voor alle antwoorden!