Bij het openen van diverse foto’s met verschillende bestandsformaten (.psd, .tiff, .jpg etc.) worden de foto’s (in de miniatuurweergave) niet altijd als foto weergegeven maar als icoon van photoshop.
In Corel kon je dit aanpassen, kan dit in Windows of photoshop?
In Photoshop kan je een 'voorvertoning' meebewaren voor Windows en Mac meen ik. Dit kan je instellen bij de voorkeuren.
(Zag in een filmpje van Photoshop CS3 beta dat je daar onafhankelijk een Windows en Mac icoon kan meebewaren!)
Tip: Koop Graphicconverter en laat die een dag razen over je hele harde schijf. Dan hebben alle foto's, films en PDFs allemaal een icoon+thumbnail in een format naar keuze die de Finder en Photoshop laten zien.
[quote:4a5a5f183b="Martiniman"]Tip: Koop Graphicconverter en laat die een dag razen over je hele harde schijf. .[/quote:4a5a5f183b]
hee, das een mooie tip. ik vroeg me laatst bovenstaande vraag ook af.
maar eh… domme vraag, ik zoveel opties in gc dat ik niet weet hoe ik hem een hele dag over mijn hd kan laten razen. wat doe je om dat aan te zwengelen? ik kan niet de hd kiezen en dan alle files laten openen…
iets met convert en modify wellicht, maar ik kom niet tot GO…
Inderdaad met convert, en dan de map selecteren waar alles in zit, en dan icon-preview kiezen.
Zorg wel dat je icooninstellingen goed staan.
Zelf heb ik ze zonder dog-ear en rand
Preview 200x200 pixels, met JPEG compressie (standaard PNG is niet aan te raden, dan wordt ieder bestand ongeveer 100kb groter)
30kb per plaatje erbij heb ik er graag voor over. Gemiddelde maat per foto is een paar MB dus dan heb je het over 1-2%.
Verder ruimt GC ook bestaande previewtroep op, dus lompe ongecomprimeerde previews worden vervangen door JPEG previews. En niet vergeten thumb.db bestanden weg te gooien. Die zijn niet meer nodig, omdat de previews vanaf nu in je bestand zitten (en dus altijd netjes meeverhuizen)
De vraag gaat over een preview voor een Windows gebruiker. Die werken met een heel ander systeem dan de recource-forks die OS X gebruikt. Een met Graphic Converter gemaakte preview zal volgems mij ook niet te zien zijn met Windows... Beste wat je voor een Windows gebruiker kunt doen is juist de recource-fork eruit slopen en Windows zelf de iconen laten maken... Small Image 2 kan dat onder andere.