minidisc speler

Ik heb een imac en een sony minidiscspeler MZ-N10. Om muziekbestanden over te zetten is het programma sonicstage ver. 1.5 meegeleverd. Echter dat programma draait alleen op Windows. Kent iemand een manier om toch vanaf de imac muziekbestanden op de minidisc te krijgen?

je kunt toch gewoon een TOSlink kabeltje tussen beiden hangen?

Er zijn voor een heleboel verschillende types Sony MiniDisc géén driver voor Apple! Niet in het meegeleverde pakket, en zelfs geen downloadable driver.

:oops:

Ik zit met hetzelfde probleem... En ik kan je alvast vertellen dat er nergens een sonicstage of dergelijke voor mac is :?

Ik ook. Ik heb zelfs een keer die PC-rommel geprobeerd en en dat werkte niet eens!! Alle nummers werden ingelezen, maar omzetten ho maar. Hij begon er dan netjes aan, maar kreeg dan vervolgens de foutmelding: 'mislukt'.

Mja ik wou hetzelfde vragen, maar ik vreesde al dat de oudere Sony MD Recorders met NetMD functie niet compatibel zouden zijn met Mac. Zelf ben ik in het bezit van een NZ707, ook een NetMD.

Omdat het softwarematig via de USBplug niet werkt, is er natuurlijk altijd de oplossing om een optische kabel te verbinden (laat ons zeggen dat je geluk hebt met een PB 17" maar een usb -naar opt audio out is natuurlijk niet onbetaalbaar moest je niet zo’n supercomputer hebben) Zo speel je gewoon de gewenste songs af in Itunes en de MD deelt alle tracks automatisch op.

Persoonlijk vind ik dit niet zo erg, aangezien ik toch meer gebruik maak van de optische out van mijn cd-speler om MD’s op te nemen dan de hele NetMD voor PC (zelfs als deze rommelsoftware werkt is het toch nogal een vervelend boeltje). Minidisc is nu eenmaal geen Ipod met een uitgebreid menu, het is meer een uitgebreide CD (enfin je snapt me wel)…