MiniDV deck voor Final Cut Pro

Ik zoek vanwege praktische redenen een miniDV deck met firewire en analoge aansluitingen. Wat hij moet doen is afspelen en kunnen opnemen. Het gebruik van een camcorder hiervoor is veel te omslachtig en een rommel op mijn bureau. Een duidelijke display mag er ook op te vinden zijn. Ik haat onleesbare tijdcodes :P

Hopelijk kunnen jullie mij een modelletje aanraden. :slight_smile:

[url=http://www.sonybiz.net/cgi-bin/bvisapi.dll/templates/estore_results.jsp?BV_SessionID=@@@@1079987277.1115566056@@@@&BV_EngineID=cadddfkhkhjjbemgcfkmcfjfdhj.0&channelId=-32020]Sony DVCAM decks[/url] Ik heb al met verschillende modellen uit deze serie gewerkt en geen problemen met FCP tegengekomen. De DSR-11 is nog vrij betaalbaar en heeft ook analoge ingangen.

Al die decks zijn erg duur. Als je een wat goedkopere oplossing wilt... Koop een beetje goede DV cam met DV out. Dat scheelt je veel geld en als je niet te veel heen en weer spoeld en gewoon een hele tape inlaad (in tot uit) kan dat met gemak. dan kun je zelfs nog je TV mee laten lopen voor je actual beeld.

[quote:63794ce04d="fritsdebeer.com"]Al die decks zijn erg duur..[/quote:63794ce04d] Maar daar krijg je natuurlijk ook wat voor in de plaats. Ze shuttelen sneller en zijn gemaakt om dag in dag uit te functioneren. Ik ziet net de dat de vraagsteller nog maar 16 is dus als particuliere aankoop is zo'n deck vrij duur. Je haalt dat er maar uit als je je brood verdient met montage.

[quote:63794ce04d=“fritsdebeer.com”]dan kun je zelfs nog je TV mee laten lopen voor je actual beeld.[/quote:63794ce04d]
Op elk dv deck zitten ook analoge uitgangen dus dat moet ook kunnen.

@Sen

Je hebt helemaal gelijk hoor. Geen probleem daar mee.
Maar shuttelen hoeft niet als je de (miniDV) tape als geheel inlaad op je HD.
Er is vast ruimte genoeg. Als je daarna meteen de slechte momenten er afhaald kun je er een hoop tape op kwijt.

En voor 1 tape deck koop je bijna 4 simpele cams.
Eens kijken wat t meeste opleverd.

Maar jij hebt gelijk als je t meest ideal wilt.
Dan een deck anytime.

Waarom zijn er miniDV camera's van 300Eur en Decks van 1000Eur en meer :P

Het idee was omdat ik nu 6 tapes van een uur heb liggen en ik naar eigen rekening met redering erbij zo’n 120Gb zal nodig hebben ik in preview wilde gaan werken. Dus enkel een lagekwaliteitbeeld inladen voor editen.