minimale installatie OSX

Hoe kan ik een minimale installatie van OSX doen ? Geen extra programma's zoals games, mail, garageband, itunes, ...

bedoeling is een tweede partitie met OS X erop aan te maken enkel en alleen voor Logic Pro.

Kan je geen costum install doen?? Dan wegvinken wat je niet moet hebben.

Bij het installeren kun je kiezen voor "aangepast". Hier kun je drivers, optionele software en extra talen weglaten. Niet alle software is weg te laten bij de installatie, die zou je eventueel achteraf kunnen wissen. Tiger zit op 2 Gb zonder extra talen, drivers en software.

Euh... Tweede partitie voor Logic? Weet dat OSX liefst van de eerste partitie af opstart en dat programma's en instellingen het best van diezelfde partitie werken. Je kunt met de installer kiezen voor een aangepaste installatie en zo veel mogelijk nutteloze zaken weglaten. Hou er wel rekening mee dat je de partitie met het OS niet te klein maakt, heb die fout ook eens gemaakt. 15 GB liep heel snel vol met tijdelijke bestanden en downloads. Maar als je er alleen Logic op draait, is het misschien anders.

Weet niet of het veel verschil zal maken als je ‘aparte’ OSX voor Logic installeert. Mij lijkt het onhandig, maar wellicht dat een ander daar meer over weet.

Alvast bedankt voor de tips. Dus de custom/aangepaste installatie is de oplossing.

@ passsenger: Ik heb een ibook, en bedoeling is om op een externe firewire disk (die ik nog moet kopen) die minimale installatie doe. Niet alleen is een externe disk sneller, ik hoop dat een minimale installatie ook minder van het RAM-geheugen vereist. Op mijn gewone partitie staat software die automatisch in het geheugen wordt geladen (zoals VPN, …)

[quote:04d3c1d5b6="kubrick2001"] ik hoop dat een minimale installatie ook minder van het RAM-geheugen vereist.[/quote:04d3c1d5b6] Nou, nee.

Ik moet zeggen, ik heb geen ervaring met booten vanaf een externe schijf, maar ik krijg de indruk dat je het jezelf nogal moeilijk aan het maken bent. Qua Ramgeheugen heb je alleen maar je fysieke Ram, waarvoor geldt: Hoe meer hoe beter.

Als je van plan was om ‘veilig’ met Logic te werken, dan kan een externe HD geen kwaad. Zorg dat je je Logicbestanden (dwz de muziekbestanden) op de externe HD zet, maar de programmatuur gewoon op de interne HD. Zorg anders dat je alle overbodige bestanden verwijdert, met iets als Macaroni. Levert de nodige ruimte op.

Maar dat is mijn bescheiden visie… :innocent: