Minimale veriesten voor macOS Sierra aangepast?!

De eerste berichten over Sierra waren goed: mijn iMac (late 2009) zou nog mee kunnen met de update naar Sierra. Hiep hoi!
Ik zat dus helemaal klaar om hiermee te beginnen: Time Machine was up-to-date, voldoende ruimte op de harde schijf. Maar helaas: alleen nog wat updates voor El Capitan, that’s it. En de work-around, daar had ik niet veel vertrouwen in. Ik had mij er inmiddels al bij neergelegd en besloten om te gaan sparen voor een nieuwe iMac en tot die tijd gewoon met El Capitan door te gaan (geen klachten daarover).

Totdat ik afgelopen woensdag een melding kreeg dat Sierra klaar stond om geïnstalleerd te worden…

Nu draait m’n orgel zonder problemen op Sierra.

Vraag ik mij alleen af of de minimale vereisten tussendoor zijn bijgesteld.

je kan sierra in de appstore vinden ipv dat het automatische wordt geinstaleerd

Dat maakt mij niet zo veel uit Madcat, het gaat mij er meer om dat mijn iMac wel-niet-wel Sierra kon draaien.

Zoals madcat zegt, voordat het werd aangeboden als update (afgelopen woensdag) kon je macos sierra opzoeken en downloaden in de app store. Dit heb je schijnbaar niet gedaan. Het heeft dus niets met het bijstellen van de minimale vereisten te maken.

Ik denk dat de meesten op eigen initiatief naar Sierra gegaan zijn. Nu vond Apple het blijkbaar tijd om de rest nog een klein duwtje te geven. Volgens mij hoorde de 2009 iMac altijd al bij de computers die Sierra konden draaien. Zie: http://osxdaily.com/2016/06/14/macos-sierra-compatibility-list/ Dat was juni 2016 en daarna is er niets meer aan veranderd.

Klopt, dat had ik ook gelezen. Vandaar mijn teleurstelling dat het niet mogelijk was vlak na de release. Misschien is het gewoonweg beleid om eerst de nieuwere modellen voorrang te geven en mogen de oudjes er achter aan sukkelen. Ik las hier op OMT ook dat het een kwestie van verouderde hardware zou zijn. Maar goed, hij gaat als een speer, ondanks zijn leeftijd. Beetje off-topic, maar als Windows vrienden beginnen met de gebruikelijk Mac = duur mantra dan vraag ik ze altijd hoe vaak ze een nieuwe pc, cpu en/of moederbord aanschaffen. Dan blijkt dat dat toch wel vrij regelmatig is omdat ie zo traag wordt. Als ik vraag of ze nieuwe windows versies echt gratis krijgen dan blijft het ook stil. Leeftijd zegt bij een Mac (imho) niet altijd iets. M’n vorige iMac (half wit bolletje) heeft het 10 jaar prima gedaan. Totdat vrouwlief de nieuwe shiny alu versie zag…

En nog eigenwijs ook…

Bij mijn iMac (early 2009) nog steeds helaas de melding
Deze versie van macOS 10.12 kan niet op deze computer worden geïnstalleerd.
Moet denk ik toch makkelijk kunnen met mijn 3,06 processor / HD 4850 / SSD opslag

@hen3,

U bent een domoor, Sierra was gewoon beschikbaar sinds hij uit is gekomen. Apple heeft geen voorrangsregels voor nieuwere Macs, ik heb ook direct mijn iMac Late 2009 ge-upgrade. Het was gewoon een kwestie van zelf in de App Store zoeken, iets dat wellicht heel moeilijk is voor sommige mensen.

Tevens is Sierra geen update maar een upgrade dus je had hem niet bij de updates hoeven te verwachten.

Je hebt dus het idee dat de systeemeisen aangepast zijn terwijl het eigenlijke probleem dus PEBKAC was!

Deze domoor kreeg de updates/grates voorheen altijd op een presenteerblaadje aangeboden. Vandaar dat ik nu min of meer weer verwachtte.
Toen dat niet gebeurde heb ik er zeker zelf naar gezocht en kreeg net als cmug de melding dat Sierra niet op deze computer kon worden geïnstalleerd.

BTW Whintants, je mag mijn eigenlijke probleem ook als PICNIC of EBKAC omschrijven. :wink:
Altijd fijn als mensen gelijk een oordeel hebben.

@Whintans,

U bent een grote domoor, bij software praat je over update, niet over upgrade dat is voor hardware…

Lol

Kneuzen! Maak je niet zo druk, niemand heeft gezegd dat je niet goed bent in vingeren…

Shmoo, je hebt volkomen gelijk.

Laten we allemaal gewoon lekker naar buiten gaan, van het mooie weer genieten.

Staat gewoon op de apple site:

http://www.apple.com/nl/macos/how-to-upgrade/

JoopJoopJoop, de grootste domoor is de domoor die anderen een grote domoor noemt met een domme opmerking… :sunglasses:

In computing and consumer electronics an upgrade is generally a replacement of hardware, software or firmware with a newer or better version, in order to bring the system up to date or to improve its characteristics.

Common software upgrades include changing the version of an operating system

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Upgrade