Mint: problemen met de setup

Ik wil me iets meer verdiepen in Mint, een webstatistieken tool. Echter het gaat me een beetje teveel boven mijn petje. Ik heb de Mint-scs map op mijn server gezet om te kijken of Mint compatible is. Bij stap 2 moet ik wat data ingeven. Bij 'database server' geef ik het IP van de server op, bij 'Database Username' mijn inlognaam, bij 'Database password' mijn wachtwoord en bij 'Database name'............ ja wat vul ik hierin? wat bedoelen ze hiermee? Mijn website staat gewoon in de root...

Goed, ik kan niet naar stap 3 van er kan geen verbinding worden gelegd met de server volgens Mint.

[quote:27b4fb687c=“Mint”]I’m sorry but you will not be able to install or use Mint without being able to connect to and modify your MySQL database. Please contact your host to make sure that you have the correct database login and permissions.[/quote:27b4fb687c]

Ik heb het gevoel dat ik ergens overheen kijk. Wellicht is dit iets te gecompliceerd voor een n00b als mij. Kan iemand me verder helpen?

Wel, hij vraagt naar een MySQL database. Draait je server MySQL?

Bij Database server moet je dus iets invullen als mysql.mijnserver.com (waar wordt je site gehost?) en Database name is dan de database die je zelf aanmaakt in MySQL (met phpmyadmin bvb).

MySQL draait niet noodzakelijk op dezelfde server als de webserver. Vaak krijg je een IP adres van de database-server van de webhost, waarop je kan inloggen met je username en paswoord.

Stuur een mailtje naar je hostingprovider met een vraag voor de juiste gegevens voor de MySQL database.

Meestal is de server niet het ip-adres, maar ‘localhost’ en heeft je webhost een naam aan de database gegeven.

Kan je wel bij de database zelf? Via phpMyAdmin of een ander programma dat je webhost ter beschikking heeft gesteld? Zo ja, dan kan je meestal de naam van de db daar zien.

Ik heb de hostingprovider een email gestuurd. We wachten even af. Thanks voor de info!

De hostingprovider heeft voor mij MySQL geinstalleerd. Op de server staat nu een map met vanallerlei bestanden.

Mint kan nu wél succesvol verbinding maken met de database maar niet de database selecteren

[quote:067d09ce30=“Mint”]Could not select the database. Error: Access denied for user: ‘macbjorn@localhost’ to database ‘mysqladmin’[/quote:067d09ce30]

Het paneel van MySQL is erg verwarrend. Daar blijf ik liever vanaf. Iemand een idee?

Hebben ze een user aangemaakt die macbjorn heet? en heeft deze dan ook rechten op de database met de naam 'mysqladmin' ?

Het kan best zo zijn dat er nog geen database is aangemaakt. Dat klinkt verwarrend, maar 1 installatie van het programma van MySQL kan 1 of meer databases bevatten.

• Heeft je provider ook phpmyadmin geinstalleerd? Of een andere database beheer programma?
  • Of kan je vanaf je eigen Mac een verbinding maken met die database? In dat geval wil ik je aanraden Cocoa MySQL eens te proberen, dat ziet er wat vriendelijker uit. Als dat werkt kunnen een aantal mensen op dit forum je denk ik er wel ‘doorheen praten’.

Ik zou er nog even een mailtje aan de provider aan wagen :slight_smile:

Gelukt!!!

Jonotie heeft me via de iChat erdoor geholpen. Was me zo nooit gelukt. Thanks man!

En hoe bevalt mint? Neemt het niet te veel plaats in de Database in? (to nu toe)

Ik heb nog geen mint.... krijg het niet aangeschaft op de site omdat ik geen creditcard heb! En een werkende Demo hebben ze ook niet.

[quote:09771e750e="MacBjorn"]Ik heb nog geen mint.... krijg het niet aangeschaft op de site omdat ik geen creditcard heb! En een werkende Demo hebben ze ook niet.[/quote:09771e750e]

Dat is ook geen probleem. Ik heb een tijdje terug met Shaun Inmann gepraat daarover, en hij zei dat het ook mogelijk was via PayPal met de functie ‘Send Money’. Ik had namelijk hetzelfde probleem! :slight_smile: