Mix cd's in iTunes ?

Hey,

ben al een tijdje aan het snuffelen hier op het forum, maar dan nu toch toch ff een vraag. Ik heb een probleempje met iTunes: wanneer ik een mix cd importeer dan gaat dat allemaal prima. Alleen wanneer ik dan af ga luisteren, dan blijkt tot mijn grote verbazing dat iTunes uit zichzelf een raar soort ’ happering’ weergeeft bij elk nummerovergang. Bij losse nummers is dit uiteraard niet hoorbaar, maar bij een mix-cd is dit behoorlijk irritant, en ook zeker onnodig lijkt me. Ik heb ook al in de optie-menus zitten kijken en de vink: nummers over laten vloeien uitgevinkt…zelfde probleem. Vinkje aangelaten en seconden op 0 gezet…zelfde probleem.

Zijn er mensen die dit herkennen? Of een eventuele oplossing?

Ik merk het wel…
[/i]

oja, met een mix cd bedoel ik een dj-mix cd, mocht dat niet duidelijk zijn. :D

Je bent niet de eerste met dit probleem.

Simpel gezegd is er nog niet echt een oplossing, je kunt in de voorkeuren het “overvloeien” uit zetten, maar dan nog heb je soms een kleine hapering. Andere oplossing is om de hele CD als 1 mp3 te importeren.

Zie het hele verhaal, met uitleg, in het oude topic hierover:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=28483&highlight=

Wazig, waarom is de optie voeg cd-tracks samen grijs??

Pfoe! Na HEEEL veel clicken en geheel confuus op een rare manier erachter gekomen hoe ik het grijs naar zwart kreeg. Je moet de tracks sorteren op nummer indicatie dus 1 t/m zoveel. Het meest linkse kolummetje(naast nummer), daar moet je op sorteren en dan alles selecteren. Dan doet ie het. Nou koste me ff wat moeite voor ik daar achter kwam. Logisch is anders overigens!

Die tip stond dus in een ander topic dan waar ik naar linkte.... Er bestaan inmiddels een stuk of 7 topics hierover, maar ik vond het wel genoeg om er maar eentje te linken...

Maar nu werkt het dus… Maar je hoeft niet perse alles te selecteren… zolang het maar op de originele volgorde is, dus bijvoorbeeld nummers 1 t/m 5, en 6 t/m 10…