Mixen of Live CD's in iTunes en op je iPod.

hoi,

Goede tips allemaal!! Maar… ik heb een mix op mijn harddisc staan en die wil ik als 1 bestand in i-tunes krijgen. Doe ik dit me optie 2? of zijn hier andere methodes of programma’s voor?

Heb i-tunes 7 op de mac staan en ziet er goed uit. Het automatisch laten bijzoeken van de albumafbeelding is heel handig.

gr.

Bob

Ik bedoel dus optie 3, foutje.....

Nu heb ik een beetje rond gekeken, maar ik krijg geen mp3 splitter gevond die dmv een .cue file zijn tracknamen neerzet op de juiste plek?

Weet iemand een goede tool? (Freeware?)

[quote:b2ff155872="djwizzy"]Nu heb ik een beetje rond gekeken, maar ik krijg geen mp3 splitter gevond die dmv een .cue file zijn tracknamen neerzet op de juiste plek?[/quote:b2ff155872] Zal ik effe voor je kijken dan ?

Even gezocht op topics met de termen [b:b2ff155872]mp3 cue[/b:b2ff155872]:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=58465
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=83082
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=60551

:wink:

Met de nieuwe iTunes is dit niet echt meer nodig. Als je gewoon alle nummers selecteerd en dan even de info oproept (Command + i) dan kun je een vinkje bij Aaneensluitend Album zetten, en dan Ja kiezen. Te handig en werkt perfect (voor mijn Sensation cd's dan).

Maar dit werkt niet op de bestaande iPods, enkel de nieuwste. :wink:

Mensen met oudere iPods moeten het wel op deze manier blijven doen.

Ooh ok, dat wist ik niet, ik heb alleen maar een nieuwe ;).

[quote:3c3f638670="unSOUND"][b:3c3f638670][size=14:3c3f638670][color=red:3c3f638670]OPTIE 2: importeer de CD als een AAC met hoofdstukken.[/color:3c3f638670][/size:3c3f638670][/b:3c3f638670] ( met dank aan esquare voor de tip van de ChapterTool )

Download het Join Together script, en plaats de hele map in de map:
Thuismap > Library > iTunes > Scripts
( als de map “scripts” nog niet bestaat, maak deze dan zelf aan )

Download het ChaperTool programma, en plaats de hele map in:
Thuismap > Muziek

• Start iTunes
• Stop de CD in je Mac,
• Zorg ervoor dat de importeer instellingen staan ingesteld
om te importeren als AIFF.
• selecteer alle nummers in iTunes,
• importeer alle nummers als losse AIFF bestanden.
• Selecteer alle nummers die je wilt samenvoegen
( Let hier op dat de nummers in de juiste volgorde staan )
• Kies nu uit het iTunes scripts menu voor “Join Together and Chaperize”
En volg de aanwijzingen die het script geeft.
• Als de AAC eenmaal gemaakt is kun je de losse AIFF’s weer wissen.[/quote:3c3f638670]

Ik heb al deze stappen gevolgd maar ik krijg het maar niet gedaan.Ik wil het chapterizen en Quicktime start op en er springen verschillende venstertjes op met al de geselecteerd liedjes en opeens verdwijnen ze weer allemaal, Quicktime sluit tegelijk en iTunes staat terug op de voorgrond en er is niets gebeurd.

Klopt, het script crashed bij de nieuwere versies van QuickTime, hopen op een update dus...

En heb je enig idee wanneer er 1 zou uitkomen? :) Misschien heb je een glazen bol ofzo..

Dank!

Ik ben bang dat ik geen flauw idee heb... Je kunt eens kijken op de site van de makers van de scripts, dat is het enige wat ik kan voorstellen.

Voorlopig heb ik dus ook om dit soort problemen op te vangen een andere partitie met daarop OS X met een oudere QuickTime en een oudere iTunes.

Als je een nieuwe ipod/itunes hebt is dit topic eigenlijk overbodig geworden... ;)

Dat werd op de vorige pagina ook al gezegd.

Maar zolang er nog miljoenen mensen zijn met een oudere iPod…

Dan maar wachten en vingers kruisen... :)

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een vraag: Als ik muziek afspeel in iTunes dan speelt hij niet meerdere nummers achter elkaar af. Nu weet ik inmiddels wat het probleem is: voor het nummer moet een markering staan (voor een nummer staat een vierkantje als je daarop drukt komt er een ‘v-tje’ in te staan). Weet iemand hoe ik dit voor alle nummers kan doen? Ik heb nl. 55Gb aan muziek en om nu handmatig elk nummer te markeren, kost heel veel tijd.

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Gr. Joke

Apple-toets ingedrukt houden terwijl je op het vakje klikt....