mlMac: download too big for remaining hard drive space..??

Iedere keer als ik een bestand wil downloaden dat ± 2 gigabyte groot is krijg ik de boodschap "Warning! this download is too big for you remaining hard drive space", en dat terwijl ik toch minstens 20 gigabyte op mijn HD over heb.. Ik weet dat het - zeker met een proramma als mlMac - térgend lang duurt voordat een dergelijk groot bestand binnen is maar het zou mooi zijn als ik het toch zou kunnen downloaden.. :P

[quote:334a2fb3e8="bart1971"]Iedere keer als ik een bestand wil downloaden dat ± 2 gigabyte groot is krijg ik de boodschap "Warning! this download is too big for you remaining hard drive space", en dat terwijl ik toch minstens 20 gigabyte op mijn HD over heb.. Ik weet dat het - zeker met een proramma als mlMac - térgend lang duurt voordat een dergelijk groot bestand binnen is maar het zou mooi zijn als ik het toch zou kunnen downloaden.. :P[/quote:334a2fb3e8]

wat ik heb gehoord is dat mlMac weleens een soort lek heeft als het aan het downloaden is en vastloopt waardoor je gigabytes aan nutteloze info kan kwijtraken… maar dat heeft er natuurlijk niks mee te maken. Maar kan je niet gewoon zeggen van, Ok, continue ofzo?.. Stom :roll:

je moet gewoon andere programma's gebruiken, BV poisoned, edonkey, aquicition, hotline. carracho.

kan je allemaal proberen. staan op de macupdate site.

succes.

mlmac rekend vanaf het begin van de download al met het uiteindelijke formaat. Dus stel dat jij nog 20 Gb over hebt op je HD, kun je slecht voor 20 Gb aan downloads aanzetten, ook al zijn ze dat op dat moment nog niet.

mlMac is bij mij ook niet kurenvrij, maar werk wel redelijk als voldoende bronnen aanwezig zijn. Voor echt hele grote bestanden gebruikte ik voorheen (pc) bitTorrent, lekker snel!! Hoe dit op de mac werkt weet ik niet. eMule heb ik ook nog niet zo goed op de mac gezien als op de pc, snif.

Toch niet iets wat niet mag? :innocent:

Ik heb ook regelmatig ruzie met MLMac. onverklaarbare freezes e.d. Mijn oplossing: Ik klik aan dat ie via de webbrowser moet kijken en force-quit vervolgens MLMac. kan ik in Safari lekker verder kijken :-) Die loopt tenminste gewoon door.

Bedankt voor de info allemaal :) Ik heb overigens verder niet zoveel problemen met mlMac. Het is het enige programma dat tenminste bijna altijd vindt wat ik zoek. Voor de echt grote downloads ben ik inmiddels overgestapt naar Azureus. Dat haalt de bestanden ook een stukje sneller binnnen :P