mlmac

gebruik het programma mlmac om te downloaden, maar er gebeurt steeds iets vreemd. vaak als mlmac aanstaat kan ik niet internetten of meel binnehalen. nu las ik op macfreak over verschillende poorten en een standaard firewall. zou dit een probleem kunnen zijn, en waar kan ik dat veranderen dan? of zijn mijn instellingen gewoon niet goed? of ander bekend probleem? heb helaas geen oplossingen kunnen vinden, dus vestig mijn hoop op hier! (heb overigens al geprobeer via find opdracht alle bestanden van mlmac te verwijderen behalve prog. zelf, maar werkt ook niet)

Ik gebruik mlDonkey, lijkt me hetzelfde protocol te gebruiken.

Wat er aan de hand is, is dat de bestanden die je binnen haalt, ter download worden ‘aangeboden’ aan ‘medegebruikers’.

Omdat er veel netwerkverkeer plaats vindt wanneer je ml-(X) gebruikt, wordt alles zo traag, dat web-pagina’s heel lang nodig hebben om te laden, en soms zelfs helemaal niet verschijnen (en de melding ‘kan pagina Y niet openen’). Ik heb zelfs het idee dat de ‘aanvraag’ voor pagina’s soms niet eens aankomt bij de betreffende server.

Wanneer ik mlDonkey stop, is het netwerk weer gewoon bruikbaar.

Daar is al veel over gezegd. Veel mensen blijken trager te surfen met mlmac. Ik heb er zelf nog niet veel hinder van ondervonden.

Dit klopt, programma's als mlMac, eDonkey, LimeWire en BitTorrent vragen bijna maximale bandbreedte. Hierdoor gaan alle apps die gebruik maken van het internet heel erg traag of willen helemaal niet meer.

Er is een programma voor, om de bandbreedt te regelen per poort. Dus als je wilt surfen tijdens het downloaden zet je de poort van het desbetreffende programma wat lager (2 a 3% is meestal al genoeg) en je browser gaat weer als een speer!

Het programma heet CarraFix and it worked for me!

Ik heb er met de nieuwste versie geen last van, met eerdere versies wel. Dus misschien updaten?

Een andere vraag, en ja ik heb al gezocht maar had geen zin in een nieuw topic gezien de wildgroei:

kan je in edonkey2000 mlmac temp-bestanden importeren?

Dat beta ezeltje is wellicht een optie, mlMac wil bestanden niet meer in de downloadmap verplaatsen :(. Die niet verplaatste (hash)bestanden blijven na hernoemen wel werken. Alleen blijft in de webinterface hun naam staan. Ik verdenk .DS_Store hiervan. De snelheid lijkt er ook uit. genoeg UL maar weinig DL ook bij veel bronnen toch steeds vaker Qout etc. Kortom irrritant en ik wil gewoon een goede eMule interface voor de :apple:

[edit]
[b:0ba3d75afd]opgelost, denk ik…[/b:0ba3d75afd]

Zie ik ineens dat er permissies plots gewijzigd zijn…read only op de shared map… :x Hopelijk brengt 10.4 een einde aan het gezeur met wisselende permisssies, ik vind dat zwaar irritant. mlmac zal nu ook wel beter werken :expressionless: