mms radiolink wil maar niet lukken in Windows Media Player?

Help? Wat doe ik verkeerd? Ik heb een heleboel radiostations in de favorietenmenu van mijn Windows Media Player staan.. grotendeels .asx radiolinks die prima afspelen Nou wil ik de volgende mms radiolink in Windows Media Player (Mac) afspelen en aan mijn favorieten toevoegen:

mms://xiphias.vargonen.net/PowerTurk

maar hij wil maar niet afspelen… het blijft bij het eeuwige Connecting… en vervolgens The Server is Not Responding… ik heb em 1 keer aan het werken gekregen… vraag me niet hoe… maar daar is het ook bij gebleven… doe ik misschien iets verkeerd?.. zijn mijn voorkeuren niet goed ingesteld
(Multicast en UDP heb ik afgevinkt staan)?.. open ik de mms link verkeerd (ik doe Open URL en drop mms://xiphias.vargonen.net/PowerTurk er zo in…)?..

De mms link heb ik overigens uit de bronversie van Safari van de volgende weblink verkregen:

http://www.powerturk.com/tikladinle.asp

deze http link werkt wel prima in Safari… maar ik speel het liever af in WMP, omdat daar ook al mijn radiostations in de favorieten zitten.

ik hoop dat jullie hier raad mee weten…
alvast bedankt
cheers. :wink:

Als ik op je bovenste linkje klikt begint ie af te spelen in VLC... :o

[quote:5f014e74d1="TonE"]Als ik op je bovenste linkje klikt begint ie af te spelen in VLC... :o[/quote:5f014e74d1]

waarschijnlijk heb jij geen Windows Media Player op je Mac of is VLC ingesteld als je standaard mms player…

bij mij wordt het gewoon in Windows Media Player geopend…

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet.

Ik heb :apple: - Klik (edit: is niet eens nodig, rare gewoonte, moet ik eens afleren) op de bovenste link gedaan.
Mediaplayer starte op, en geluidje was daar (Hoewel het de eerste keer ook wel een tijdje duurde voordat er contact was).
Multicast en UDP staat bij mij ook uit, buffer 15 sec, connection: T1, security: niks geselecteerd.

Ik heb wmp erop staan en alle wmp compatibele bestanden zouden met wmp afgespeeld moeten worden volgens het installed plug ins lijstje. Ik heb ook geen idee hoe ik dit specifieke bestand geforceerd met wmp open kan krijgen.

[quote:e9e24389f1="Togassa"]Ik denk niet dat je iets verkeerd doet.

Ik heb :apple: - Klik op de bovenste link gedaan.
Mediaplayer starte op, en geluidje was daar (Hoewel het de eerste keer ook wel een tijdje duurde voordat er contact was).
Multicast en UDP staat bij mij ook uit, buffer 15 sec, connection: T1, security: niks geselecteerd.[/quote:e9e24389f1]

misschien ligt het toch aan de server?.. :?

de http link werkt hier prima in Safari, maar ik krijg de mms link maar niet aan de praat in WMP… :oops:

VLC tijdelijk in de trash gegooid, opent nu idd met wmp zonder problemen. Connecten / bufferen duurt maar enkele seconden dus aan de server ligt het niet.

[quote:e47e2e1fd1="TonE"]VLC tijdelijk in de trash gegooid, opent nu idd met wmp zonder problemen. Connecten / bufferen duurt maar enkele seconden dus aan de server ligt het niet.[/quote:e47e2e1fd1]

je hebt het wel over de mms link toch? en niet over de http link (deze werkt bij mij ook)?
hoe staan jou voorkeuren ingesteld…?

Ik zelf heb:

Buffering: Use default buffering

Protocols:
Multicast en UDP (uitgevinkt)
TCP en HTTP (aangevinkt)
No Proxy

Connection:
T1 or LAN

Security: (beide uitgevinkt)

Het enige verschil met jouw voorkeuren is dat ik de bandbreedte op dsl/cable heb staan. Ik heb het trouwens ook wel eens dat het buffreren erg lang duurt, en even later weer wel vlotjes verloopt. Misschien kun je 's proberen handmatig een buffertijd in te voeren om de "timed out" melding te voorkomen. En dan maar ff geduld hebben... :(

[quote:3c4cbd9e79="TonE"]Het enige verschil met jouw voorkeuren is dat ik de bandbreedte op dsl/cable heb staan. Ik heb het trouwens ook wel eens dat het buffreren erg lang duurt, en even later weer wel vlotjes verloopt. Misschien kun je 's proberen handmatig een buffertijd in te voeren om de "timed out" melding te voorkomen. En dan maar ff geduld hebben... :([/quote:3c4cbd9e79]

hoe staan jou buffervoorkeuren ingesteld?
ook Default Buffering?

Op automatisch. edit: default bedoel ik.

Misschien dat ie bij iedere bandbreedte instelling een andere buffertijd aanhoud voordat ie begint te zeuren over een onbereikbare server? Maw dat komt met jouw T1 instelling al relatief snel.

[quote:5e5aa9617a="TonE"]Misschien dat ie bij iedere bandbreedte instelling een andere buffertijd aanhoud voordat ie begint te zeuren over een onbereikbare server? Maw dat komt met jouw T1 instelling al relatief snel.[/quote:5e5aa9617a]

ik heb em net weer even aan het werken gekregen…
ik denk dat je af en toe ook wat geluk moet hebben…
soms pakt ie em en soms weer niet… :lol:

Tja, het blijft wel M$, onvoorspelbaar, daar moet je idd geluk mee hebben :)