M'n iPod is gestorven...

Mijn iPod heeft zijn beste tijd gehad... Het systeem wil niet meer gevonden worden en hij blijft telkens vastzitten als het "?"-teken erop komt...

Kan ik daar nog geld van terug krijgen ?

Geld voor terugkrijgen?

Hoe oud is je iPod, als hij nog binnen de garantie valt, zal hij kosteloos worden hersteld, maar geld krijg je nooit terug, tenzij binnen de eerste 7 dagen na aankoop (of iets dergelijks)

Heb je 'm al geprobeerd te resetten (zie gebruiksaanwijzing)

Bedoel je de menuknop tegelijk met de enter-knop inhouden ? Kheb alles al geprobeerd, zelfs met de Diskutility word de iPod niet gevonden. Alle kabeltjes (+Dock) zijn nog steeds intact. k'Heb mijn iPodje nu ongeveer een jaar. k'Vind het eigenlijk nogal spijtig... Valt dit binnen de garantie ?

B’dankt he jongens…

gecondoleerd :( Heb ik ook eens gehad toen ik nog PC gebruikte, met een muis, maar met een iPod moet het veel vervelender zijn :|

Als je hem nog GEEN jaar hebt, heb je nog garantie…

[quote:5ef7a6c2c5="BIT"]k'Heb mijn iPodje nu ongeveer een jaar. Valt dit binnen de garantie ? [/quote:5ef7a6c2c5]

Ongeveer een jaar, is dat dan meer dan een jaar, of minder? Heb je nog het aankoopsbewijs. Indien binnen het jaar, krijg je gratis en voor niets een gerepareerde/nieuwe iPod terug.

Hm... :mrgreen: Dan zal ik hem maar gauw binnendoen, want de garantie loopt blijkbaar nog :? .

Voor Klaus: minder als een jaar !

Ow, laat dat gecondoleerd maar zitten ;)

Ook als de garantie (net) verlopen is, kan je aanspraak maken op "coulance" - dat wil zeggen dat ze toch garantie geven ook al is die net verlopen. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat een apparaat net na de garantie stuk gaat. Een goede fabrikant heeft daarvoor een "coulance-regeling". Ik heb dat al een paar keer gehad. O.a. met een scheerapparaat van Braun (stukke motor na verloop garantie toch gratis gerepareerd) en een verwarmingsketel (800 euro reparatie na afloop van garantie toch gratis gedaan). Je kunt dat bij Apple ook proberen. Niet geschoten is altijd mis. En zeker als er niks raars met je iPod gebeurd is, zouden ze er wat aan moeten doen.

Kan ik daarmee terecht in ELKE Apple-winkel ?

EERST natuurlijk checken of je nog garantie hebt, want dan ben je klaar. Als die verlopen is, probeer je aanspraak te maken op "coulance". Dat gaat het makkelijkst als je een dealer hebt waar je het ding gekocht hebt en die je kent, maar het moet in principe overal kunnen. Zij moeten het opnemen met Apple. Als het iets vreemds is, dan zouden ze er misschien wel wat aan doen. Bij normaal gebruik hoort een iPod niet na een jaar stuk te zijn. Dat moet je zeggen.

Wel, ik ben zeker dat ik 'm nog geen volledig jaar heb... Dus alles kan nog he ? Straks even langs de dealer passeren... :wink:

Zoek eens op internet naar een alternatieve manier om te resetten mijn vaders iPod was ook gestorven, maar die deed het later ook weer terwijl die was afgeschreven...

[quote:7f02d26b0b="BIT"]Mijn iPod heeft zijn beste tijd gehad... Het systeem wil niet meer gevonden worden en hij blijft telkens vastzitten als het "?"-teken erop komt...

[/quote:7f02d26b0b]

De nagelnieuwe iPodmini van m’n zoon heeft dit ook gehad.

Via een software-update voor de iPodmini is het dan uiteindelijk toch gelukt.

Maar vraag me niet meer welk stappen ik doorlopen heb :?

Ik vermoed dat hij m’n uit het dock genomen heeft alvorens m’n softwarematig te ontkoppelen…

Ik vraag me af.... Ooit heb ik een Palm 501 (dacht ik) gehad. Die deed ook niks meer.. Van alles geprobeerd software hardware etc..

Na een drietal maanden las ik op een site over een USB - shock (nooit van gehoord).
En de remedie was simpel volgens de auteur.
Je haalt 't apparaatje uit mekaar,
maakt het stekkertje van de battery los (ook al is deze leeg) en je legt 't ding drie dagen opzij.
Vervolgens de boel terug aansluiten,
Terug opladen
En klaar is Kees.

En de truuck werkte.
Wie weet kan dit ook helpen bij een “overleden” iPod.!!

Ik zou 'm maar niet uit elkaar halen, dan heb je zeker geen garantie meer. Als je er zeker van bent dat je 'm nog geen jaar hebt, doen ze dat wel op kosten van de garantie bij de Apple dealer!

Ja inderdaad, en mits ik niet echt een kei ben in (miniscule) hardware, is het geen goed idee dat ikzelf hem uiteenhaal, ik ga er maar gewoon eens mee naar de Apple winkel...

ik ben met mijn kapotte iPod ook naar de winkel (Mediamarkt) geweest, zonde van de benzine. Zij namen hem niet aan maar verwezen me naar een site van Apple. Daar kon ik hem registreren (bleek nog niet gedaan te zijn, terwijl ik dacht van wel, maar goed). Vervolgens kwam ik in het online iPod reparatie-aanmelden-traject van Apple, dezelfde dag werd de iPod per expresse opgehaald door DHL, 10 dagen later bezorgde DHL me een nieuwe iPod.

Daarom ben ik sinds 1988 (of zoiets) Apple gebruiker. :smiley:

Heb je die site nog ergens staan ?

Via http://www.apple.com/support/ipod/ bij check de status van je iPod kom je terecht op een deel waar je je Apple Account ID moet intoetsen. Als je die nog niet hebt kan je die daar aanvragen. Vervolgens kan je verder het pad op, wijst zichzelf denk ik. Op een bepaald moment moet je je serienummer van je iPod intoetsen. Dan checken ze of er nog wel garantie op zit. Bij mij zeiden ze dat dit niet het geval was. Kwam waarschijnlijk omdat de registratie van mijn iPod indertijd niet goed was doorgekomen. Dan word je in de gelegenheid gesteld een kopie van je aankoopbewijs naar hun Servicecentre te faxen, zodat ze het kunnen controleren. Als je door die check bent gaat het opschieten: dan krijgt jouw iPod probleem de status dat -ie opgehaald kan worden etc.

Tussentijds kan je op een aparte site (url ontvang van Apple) precies de status volgen van je iPod.