M'n PowerBook wordt bloedje bloedje warm!

Ik weet dat er al meer topics zijn over de mate waarin de PowerBook warm wordt, en ik weet dat dat normaal is omdat de processor nou eenmaal erg krachtig is enzo, maar dit is denk ik een topic apart want mijn PB wordt zo warm dat ik mn hand er aan kan branden.

Zo ter hoogte van het microfoontje (rond de F1 en F2 knop) wordt 'ie zo heet dat ik mn hand er niet langer dan enkele seconden op kan houden omdat ik anders m’n vingers verfik! Hetzelfde geld voor de onderkant ter hoogte van de Z-toets.

De ventilater is regelmatig aan het blazen - dit terwijl mijn vorige iBook G4 dat nóóit deed!

Hoort het echt echt echt zo dat een PB nou eenmaal loeiheet wordt, of is dit inderdaat niet goed?

Een vriend van mij zijn powerbook heeft precies het zelfde, op precies dezelfde plaatsen dus ik denk dat het vrij normaal is. Ik moet zeggen ik schrok wel de eerste keer dat ik men vinger er perongeluk oplegde Pff.:roll:

Daaf

ik heb dit ook met mijn powerbook alleen niet bij de Z knop. Een powerbook word warm aan de onder kand en vlak onder het scherm omdat daar de lucht koeling uit komt. Mijn truk om de ventielator stil te houden in mijn powerbook om de 30min 30cm te verplaatsen daar waar mijn bureau nog koel is. Zo kan de powerbook zijn warmte over dragen aan het bureau blad.

ik weet dat 12" powerbooks warm wordfen, maar zo warm als jij zegt is toch niet echt normaal. De powerbook moet door het toetsenbord en de vemtilatieopening tussen het scherm en de kast z'n warmte kwijt kunnen. Zorg ook dat de onderkant enigzins vrij staat van het oppervlak waarop hij staat, dus bij voorkeur een gladde en harde ondergrond, niet een kleedje of zo, want de kast moet ook aan de onderkant warmte kwijt kunnen. bij normaal gebruik mag de powerbook best wel warm worden en bij stevige processen zoals renderen van video flink warm, maar niet zodanig dat je je handen eraan kan branden.

Het zou iets te maken kunnen hebben met de foutieve batterijen die apple de deur heeft uitgedaan. Kijk [url=https://depot.info.apple.com/batteryexchange/index.html?lang=nl]hier eens[/url] of jij daar bijhoort zo ja, dan krijg je gratis een nieuwe toegestuurd.

[quote:af7dfea29d=“apple website”] In samenwerking met de CPSC (Consumer Product Safety Commission) in de Verenigde Staten en ander internationale veiligheidsinstanties, neemt Apple vrijwillig bepaalde oplaadbare lithium-ion batterijen terug die van oktober 2004 t/m mei 2005 wereldwijd zijn verkocht voor gebruik in combinatie met de volgende notebook computers: de 12-inch iBook G4, de 12-inch PowerBook G4 en de 15-inch PowerBook G4. De batterijen zijn geproduceerd door LG Chem, Ltd. in Zuid-Korea.

De betrokken batterijen kunnen oververhit raken, waardoor ze brandgevaar kunnen opleveren. Bij Apple zijn zes meldingen van oververhitte batterijen binnengekomen. Indien u in het bezit bent van een teruggeroepen batterij, gebruik deze dan niet meer en bestel onmiddellijk een vervangende batterij. Nadat u de batterij hebt verwijderd sluit u de lichtnetadapter aan op de computer en steekt u de stekker in het stopcontact. Mocht u de computer met de batterij toch tijdelijk willen gebruiken, laat deze dan niet onbeheerd achter en let op signalen die duiden op oververhitting.

Apple heeft een wereldwijd vervangingsprogramma gestart en levert de klanten die hiervoor in aanmerking komen kosteloos en nieuwe batterij. [/quote:af7dfea29d]

Mischien heb je iets aan het programma Temparature Monitor. http://www.bresink.com/osx/TemperatureMonitor.html

Registreer de temperaturen en leg het voor aan Apple.
Het zou nl ook een hele kleine kortsluiting op de printplaat kunnen zijn.

warm okee. heet okee. Maar als je het niet meer kan aanraken dan is het niet goed. Neem contact op met je leverancier.

Ik heb de 17 inch en die wordt ook erg heet op de plaatsen die jij beschrijft. Word je adaptor ook heet ? die van mij wel nml ... niet altijd gek genoeg maar hij is nu zo warm dat ik hem amper kan vasthouden ...

[quote:dd8f30805e="Hajinick"]Ik heb de 17 inch en die wordt ook erg heet op de plaatsen die jij beschrijft. Word je adaptor ook heet ? die van mij wel nml ... niet altijd gek genoeg maar hij is nu zo warm dat ik hem amper kan vasthouden ...[/quote:dd8f30805e]

M’n adaptor wordt ook heet ja, sterker nog; ik hoor 'm soms een hoog piepend geluid maken! :o Heel strange! Ik moet inderdaat maar eens Apple Care bellen ofzo, want m’n PB is net een maandje oud!

Trouwens, rburgt, het is niet m’n batterij die brandgevaarlijk is. Hij voldoet niet aan dat serie nummer dat Apple opgeeft, dat scheelt alweer…

Heb ook een 12" 1,5 GHz, word wel warm maar nooit bloedheet zodat ik het niet meer kan aanraken, het toetsenbord is zelfs nooit warm maar blijft ongeveer kamertemperatuur.

de mijne wordt ook nooit zo warm dat je hem niet meer aan kan raken..

mijne wordt ook warm maar niet om te zeggen dat ik mij er zou aan kunnen verbranden

Kijk eens in Activity Monitor of er niet een proces aan de gang is. Ik had het laatst met PowerPoint. Er bleef iets doorgaan, maar ik kon niet achterhalen wat (verbaast me niet echt met Microsoft maar goed). Afijn, m'n iBook werd echt heet en de fan ging continu aan. Activity Monitor gaf 100% processoractiviteit weer en voordat ik met PowerPoint had gewerkt was alles nog normaal. Herstarten en het was voorbij.