mobiele email instellingen debitel-telfort; samsung D500???

Misschien dat er mensen zijn die ook gebruik maken van een Debitel-Telfort abonnement... Sim Only Wellicht kunnen jullie mij helpen aangezien de 'hulpdienst' van Debitel beschikt over mensen die er geen reet van begrijpen... Voordat mij wordt aangeraden hier mee te bellen of op hun site te kijken of te googlen -Dit heb ik allemaal al gedaan, en heb bijna elke combinatie wel geprobeerd-

welnu de vraag is: Wat zijn de instellingen voor het verkrijgen van email? Ik heb een Samsung D500 en kom er maar niet uit.

Misschien dat ik duidelijker ben als ik vermeld dat instellingen op D500 als volgt werken:
Hij maakt gebruik van 2 dingen.

Ten eerste de ‘gewone account instellingen’ dat wil zeggen de gegevens die men ook gebruikt op de computer, dus:
-accountnaam
-gebruikersnaam
-emailadres
-smtp
-smtp poort
-protocoltype -pop3-
-pop3 server
-pop3 poort
-user ID
-wachtwoord

Deze instellingen maken gebruik van een emailprofiel. In dit profiel wordt gevraagt om het volgende:
-profielnaam
-APN
-gebruikersnaam
-wachtwoord
-DNS1
-DNS2

De eerste instellingen zijn uiteraard geen probleem maar het tweede wel… waar kan ik dit vinden?
Ik zit trouwens bij @home.nl

Graag jullie hulp
Machinehead

gewoon de instellingen van het netwerk? (bijvoorbeeld KPN, stuur een sms naar 667 'd500') of via kpn.com.

Gewoon even op de site van waar je netwerk van hebt. Debitel kan KPN, Vodafone of telfort zijn.

Succes!

Aljo

Gevonden op [url=http://www.kieskeurig.nl/review/D07A01A4A8D1BE7FC1256F51002FE6FD.htm]Kieskeurig[/url] :

[u:366af23cb2]11-04-2005[/u:366af23cb2] :
[u:366af23cb2]Vraag[/u:366af23cb2] : Kan iemand mij aub uitleggen welke gegevens ik in moet vullen in mijn telefoon (D500) om een goed en werkend E-mailadres te krijgen. SMTP server POP3 server User ID Wachtwoord Waar haal ik deze gegevens vandaan en welk e-mail adres kan ik hiervoor gebruiken. Ik heb een vodafone abonnement.
[u:366af23cb2]Antwoord[/u:366af23cb2] : Om e-mail te kunnen versturen, kun je de gewone gegevens over nemen die je ook hebt ingevuld op de computer. ga op de telefoon naar email(ok)/instellingen(ok)/emailaccount(ok)/en maak daar een account aan bijvoorbeeld. thuis op de computer heeft u planet. dan is accountnaam planet.nl gebruikersnaam uw eigen naam (bv henkie gsm) dit zie je op de computer als u er 1 heeft verzonden. bij e-mailadres …@planet.nl (zelfde als op de computer} smtpserver pop.planet.nl smtp poort 25 protocoltype pop3 pop3 server pop.planet.nl pop3 poort 110 inloggen bij adop geen vinkje user id heeft u van uw provider gehad ( zelfde als op de computer) wachtwoord heeft u ook van uw provider gehad ( zelfde als op de computer) eigelijk zijn de instellingen dus het zelfde als in uw e-mail programma op de computer.dit is dus weer na te kijken via de eigenschappen van acounts in het e-mail programma.

[u:366af23cb2]13-01-2005[/u:366af23cb2] :
[u:366af23cb2]Vraag[/u:366af23cb2] : Wie kan me helpen om mijn email in te stellen ??? heb alles geprobeerd,lukt niet om te versturen,ontvangen is geen probleem. MMS is wel gelukt.ontvangen en versturen.
[u:366af23cb2]Antwoord[/u:366af23cb2] : Ik heb ook geen email ingesteld op deze telefoon maar via mms kun je wel emailen je moet alleen naar de telfoonlijst gaan en dan nieuw contact toevoegen vul een naam in van iemand voor wie de email bestemd is en scrol dan naar onder vul bij email het adres in en sla dit op dit komt dan in je telfoonlijst te staan zorg er wel voor dat je kunt zien dat het een emailadres is anders raak je in de war met een gewoon telefoonnummer dus een voorbeeld is ruben-email ofzoiets zo zou het er uit kunnen zien in je telfoonlijst en zo kun je elk emailadres van iedereen in je telefoonlijst vermelden en dan via mms bericht maken en dan naar je tel lijst en dan maar versturen.

[u:366af23cb2]02-01-2005[/u:366af23cb2] :
[u:366af23cb2]Vraag[/u:366af23cb2] : Kan je ook met de d500 e-mailen of moet je daar weer een apart abonnement voor hebben ?
[u:366af23cb2]Antwoord[/u:366af23cb2] : Je kunt met de D-500 e-mailen. Het enige is dat je bijna hetzelfde voor je e-mailserver moet instellen zoals bijvoorbeeld in Outlook. Van elk netwerk staan al voorgeprogrameerde instellingen voor GPRS en je inbelverbinding. Het enige wat je dus moet invullen zijn je smtp en pop3 servers e.d.! Bij mij was het ook zo gefixet, dus moet lukken!

Wat ik wel weet is dat het een Debitel-Telfort abonnement is. Dus ik neem aan dat het via het Telfort netwerk gaat... heb je enig idee wat ik dan moet doen?

Groet, Machinehead

ik zou zeggen kijk hier [url=http://www.telfort.nl/productinfo/mobielinternet/breedband/instructies/]eens[/url]

Ik kan je site niet oproepen, Dennie. Dit is volgens mij de juiste link : http://www.telfort.nl/productinfo/mobielinternet/breedband/instellingen/

potverdikkie dat werkt niet... Mijn 06 nummer wordt niet geaccepteerd. Damn... dit kan toch niet zo ingewikkeld zijn.

Groet,
Hans