Als ik op m'n iPad naar www.vi.nl ga, dan krijg ik direct de mobiele pagina van deze website.
Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen?
Via een andere browser als safari zou het wel moeten kunnen. Zelfde geldt trouwens voor elsevier.nl. Heb hier al een mail over gestuurd, zonder resultaat ;(
De site detecteerd de mobile browser UserAgent en stuurt je daarop door naar de mobile site. Je zou dus de useragent van de browser moeten faken ik weet alleen niet of daar al een truukje voor is?
Kijk is wat Opera browser doet
Grote kans dat Opera hetzelfde euvel toont. Mijns inziens moet zo'n mobiele site ook gewoon een link hebben naar de normale site.
Je kunt de UserAgent faken door middel van UAFaker. Dit programma is echter alleen na jailbreak te installeren.
ik denk dat Nederlandse websites zich hier pas zorgen over gaan maken als de iPad officieel in Nederland verkrijgbaar is. Zoals Borisboef al zegt zou het handig zijn als er op de mobiele site een link is waar door je gewoon naar de 'normale versie' kan switchen.
Atomic browser zou het ook moeten kunnen
Ik zou zeggen: vraag het even aan ze.
http://mobiel.vi.nl/pl/svt/si/vi/po/opnl/ms/gjPpIm5luv/r/1273683361/pa/155529/uid/
Dank voor alle reacties. Ik heb de vi gemaild. Ik hou jullie op de hoogte.
Erg irritant dat je sites als vi.nl niet normaal kan bekijken op de iPad. Al iemand hier iets over gehoord..
Op sites als iPhoneclub kun je onderaan de pagina selecteren of je de volledige site wilt bekijken of de mobiele site.
Bestaat er zoiets niet op vi.nl?
Met iCab kun je de user-agent aanpassen… toffe browser, bovendien universal-applicatie.