Mobile Drive formateren voor Mac en PC

Ben best blij met de Mobile Drive (LaCie) maar wil ook eea delen met XPvrienden en dat gaat niet als hij Mac-geformateerd is. Hoe kan ik 'm nu het beste formateren en met welk platvorm? Ik heb wel wat opgevangen over VAT32 maar heb geen flauw benul wat dit inhoud. Graag hulp hierbij!

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=21306]Volgens mij moet je hier een antwoord kunnen vinden. Het probleem is vaker besproken, maar wat je wil is mogelijk.[/url] Het probleem t.o.v. USB sticks is niet veel anders. Met het programma ”schijfhulpprogramma” wat op elke Mac staat moet je kunnen aangeven dat je een HD voor Mac en PC wilt gebruiken.

Als je de schijf zonder extra drivers of programma's wil delen met Windows, moet je de schijf FAT 32 formateren.

Om dit te doen ga je naar hulpprogramma’s > schijfhulp programma.

Klik daar op je schijf ( dus niet een partitie, echt de schijf zelf )
Kijk bij het tabblad “wissen”, en kies daar voor MS-DOS.

Kies een volumenaam, let wel, de MS-DOS standaard maakt schijfnamen aan
met hoofdletters, kleine letter gaan niet…

Succes !

bedankt voor de reacties! Ga er mee aan de slag. :)

Uh.... aanwijzingen gevolgd (ook door de verwijzing van Zora geploegd :wink: ) maar nu zegt Schijfhulp doodleuk dat hij Mac OS journaled is terwijl ik m toch MS-DOS heb gewist. Komt dat nu omdat mijn iBookje hem zo ziet of dat hij zo is (geworden)?

Heb je op een of andere manier deze HD gedeeld, of ”samengebruik” aanstaan?

Estranho,strange dat Schijfhulp dit meldt want bij Info/ Structuur staat Macintosh/PC bestanduitwisseling (MS-DOS)?! Maar eens op een PC uitproberen.

[quote:960a602232="MacLite"]Uh.... aanwijzingen gevolgd (ook door de verwijzing van Zora geploegd :wink: ) maar nu zegt Schijfhulp doodleuk dat hij Mac OS journaled is terwijl ik m toch MS-DOS heb gewist. Komt dat nu omdat mijn iBookje hem zo ziet of dat hij zo is (geworden)?[/quote:960a602232] Nee, hij geeft niet aan dat de schijf zo is, dit is de standaard methode waarop schijven worden geformateerd, dus die komt automatisch voorop in beeld.

Dit is dus de manier waarop hij gaat formateren,
dit is niet de huidige structuur van de schijf.

Ah, dat klinkt best wel logisch. Bedankt voor de uitleg!

Graag gedaan. :)