MobileMe continu offline in mailprogramma.

Hallo, Ik heb een Mobile-me account en de mail daarvan lees ik via het Apple mailprogramma. Heeft altijd gewerkt. Sinds gisteren echter blijft het account in mijn mailprogramma echter continu zoeken naar verbinding en haalt geen mail meer op. Inloggen via browser en dan mail lezen geeft geen probleem.

Nog vreemder is het feit dat ik alleen maar last heb van het probleem hier thuis (ik heb een xs4all ADSL only abo en gebruik de FritzBox). Als ik mijn laptop op mijn werk aan het netwerk hang is er niets aan de hand en werkt mail normaal.

Al mijn andere mail accounts werken normaal.

Idee?

Marc.

DNS problemen mogelijk...

Probeer ff te achterhalen wat de mail servers van MobileMe zijn en kijk of je ze kan pingen. Kijk daarna ook even of je kan telnetten naar de IMAP poort van die server(s). Als beide vragen met “ja” beantwoord worden dan ligt het probleem een laagje hoger dan het netwerk.

PING mail.mac.com (17.148.16.41): 56 data bytes

mail.mac.com ping statistics —
10 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

En wat dan?

Marc.

probeer eens mail.me.com? die staat er bij mij in. ook al gebruik ik in mijn mailadres nog steeds mac.com

edit: bij mij lukt de ping ook niet, zowel op mail.mac.com als mail.me.com
Maar kan wel prima versturen en ontvangen. Dus ping heeft niet zoveel zin. Is er een probleem met poort 993 op jouw router/modem?

PING mail.me.com (17.148.16.43): 56 data bytes

mail.me.com ping statistics —
10 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

Hetzelfde!

Marc.

[quote:f310f8dc1c="wouwout"] Is er een probleem met poort 993 op jouw router/modem?[/quote:f310f8dc1c]

Hoe kan ik dat testen?

En waarom werkte alles dan afgelopen woensdag nog foutloos?
Zo’n poort gaat toch niet stuk?

Marc.

Waarom krijg je geen reactie op ping of traceroute? De firewall van de routers bij Apple zijn meer dan waarschijnlijk ingesteld om ping en traceroute te negeren. Die droppen de echo-requests en je krijgt geen antwoord, een time out.

[Edit: Ambigue tekst verduidelijkt ivm. welke router ping en traceroute blokkeert]

Lijkt me sterk dat zijn router thuis plotseling pings blokkeert. Ik denk probleempje met dns. Kan je eens een nslookup doen van mail.me.com vanaf je macje? Kunnen we dat even vergelijken met wat wij hebben...

Hier het resultaat van NS lookup:

; <<>> DiG 9.4.3-P3 <<>> mail.me.com ns +multiline +nocomments +nocmd +noquestion +nostats +search
;; global options: printcmd
me.com. 7200 IN SOA nserver.apple.com. hostmaster.apple.com. (
2010032201 ; serial
1800 ; refresh (30 minutes)
900 ; retry (15 minutes)
604800 ; expire (1 week)
7200 ; minimum (2 hours)
)
Marc.

En als ik het via terminal doe:

~ marc $ nslookup mail.me.com
Server: 192.168.178.1
Address: 192.168.178.1#53

Non-authoritative answer:
Name: mail.me.com
Address: 17.148.16.45
Address: 17.148.16.42
Address: 17.148.16.44
Address: 17.148.16.46
Address: 17.148.16.43

[quote:406b40217e="cailin coilleach"]Lijkt me sterk dat zijn router thuis plotseling pings blokkeert.…[/quote:406b40217e] Niet zijn router, wel die van Apple.

WTF, je hebt nog gelijk ook... Bij mij reageren ze ook niet op ping. Leip...

Hallo,

Uiteindelijk contact gezocht met xs4all om te zien wat zij adviseerden, en dat was om mijn modem (FritzBox) opnieuw in te stellen met door xs4all verstrekte parameters.
Dat bleek de oplossing.
Er blijft dan wel de vraag wie of wat er voor heeft gezorgd dat die modeminstellingen onbruikbaar waren geworden!

Marc.