Toch nog een Mobileme vraag. Ik laat nu mijn KPN mail in Mobileme binnen komen, gaat perfect. Echter als ik bijv. op een mail wil reageren en deze verzend krijg ik direct het bericht 'versturen via smtp.me.com 'niet mogelijk. Betekent dit dat je niet kan reageren op een mail? Ik werk wel met een trial account.
Alvast dank voor de reacties.
Het is goed mogelijk dat je via jouw provider niet via poort 25 naar andere server een verbinding kan maken.
Helaas is dit de poort voor SMTP.
Om spam tegen te gaan hebben providers een einde aan het gebruik van poort 25 buiten hun netwerk gemaakt. Zo kan je via een heleboel providers niet meer een verbinding leggen met een andere server over deze poort. Je kan echter wel naar een lokale mailserver nog een verbinding via poort 25 openen zoals bijvoorbeeld de mailserver van de provider zelf. Zo kunnen ze mailstromen in de gaten houden en adequaat reageren als iemand loopt te spammen.
Resultaat men kan niet meer zomaar van allerlei plekken naar buiten mailen (want je hebt hier dat poortje 25 voor nodig). Ik heb dus ook een heel lijstje van SMTP-servers afhankelijk van waar ik ben om een uitgaande mail te versturen. Alternatief is webmail, maar dat is minder prettig natuurlijk.
Helder dat wat ik wil niet gaat, wordt toch meer mijn gmail account gebruiken.
Nog een vraag. Als ik in Mobileme een wil versturen met mijn iPhone (wat dus niet gaat) zie ik in het veld Kopie/Blind, Van: …mac.com staan. Dit is een mailadres van een meer dan 2 jaar geleden afgesloten trial .mac account. Hoe krijg je dat nu weg? Ben echt verbaasd dat account nog tegen te komen.
Het gaat wel, maar je moet wat verschillende SMTP servers kennen.
Als ik bij een vriend of collega veel mail wil versturen dan zoek ik even zijn provider SMTP server op. Meestal weten ze wel wat hun provider is en anders kan je het achterhalen via; http://www.watismijnip.nl/
[quote:15be695739="Beakerflo"]Het gaat wel, maar je moet wat verschillende SMTP servers kennen.
Als ik bij een vriend of collega veel mail wil versturen dan zoek ik even zijn provider SMTP server op. Meestal weten ze wel wat hun provider is en anders kan je het achterhalen via; http://www.watismijnip.nl/
En ga nou niet denken dat je ze allemaal moet toevoegen. Effectief zal je er een stuk of 7 in je verzameling hebben straks.[/quote:15be695739]
Dank voor de nuttige info, ik heb ze gebookmarkt.
Heb je nog een idee hierover:
Als ik in Mobileme een wil versturen met mijn iPhone (wat dus niet gaat) zie ik in het veld Kopie/Blind, Van: …mac.com staan. Dit is een mailadres van een meer dan 2 jaar geleden afgesloten trial .mac account. Hoe krijg je dat nu weg? Ben echt verbaasd dat account nog tegen te komen.