Heb sinds kort een probleem met het verzenden van mail in Apple Mail met mijn MobileMe account. Mail met bijlagen worden of niet verstuurd en krijg daarbij de melding dat de mail niet verstuurd kan worden met de bijbehorende SMTP server of het duurt ontzettend lang voordat de mail eruit gaat. Mail met bijlagen boven de 1 MB wil Apple Mail al helemaal niet verzenden. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen, heb daar in het verleden nooit last van gehad.
Goedemorgen Biek,
Volgens mij was er iets loos dan met de server o.i.d. Ik had het gisterenavond ook. Het versturen van een email duurde erg lang. Nu gaat het al weer beter.
Groetjes,
Ben
Had ik gisteren avond ook eventjes 'last' van. De berichten zijn later alsnog verzonden, dus niks aan de hand :)
Heb het vandaag overdag niet geprobeerd, maar ben nu weer aan het mailen en krijg dezelfde problemen. Nu zelfs met een simpel mailtje van een paar regels tekst en verder geen bijlage. Hij wil hem niet versturen...
Staat bij MobileMe je poorten wel goed?
Kijk eens bij de instellingen van de server, dat deze:
-de MobileMe server kiest
-de standaard poorten kiest (waaronder 587)
En als je merkt dat je problemen hebt, probeer het anders met de web Mail van MobileMe. Gaat het daar wel lekker, is de kans groter dat het aan je Mac Mail ligt.
Hier dito.
Ben erachter dat bij de eerste keer proberen ik een error krijg, maar als ik daarna nogmaals wil verzenden lukt alles prima.
Dit is nu twee dagen zo. Ben benieuwd of er nog wat aan gaat gebeuren.
MM loopt wel vaker lastig te doen...
Ik heb ook regelmatig dat er dingen mis gaan met verzenden, maar door rustig af te wachten, gaat het bericht uiteindelijk toch wel de deur uit…
Ik heb hier ook regelmatig last van. Versturen duurt erg lang tot mail met een smtp foutmelding komt. (time-out) Dan krijg je de keuze om een andere smtp server te gebruiken. De standaard server, ingesteld door MobileMe geeft offline aan. Als ik dan kies voor de smtp.me.com:username kan ik wel verzenden.
Het vreemde is dat ik de Mobileme(mobiele:offline) gemaakte server niet in het overzicht kan zien en dus ook niet kan verwijderen. Heb hier al een tijdje last van.
Heb mail al opnieuw ingesteld,( heb ook problemen met Ghost mailtjes in mijn concepten) en mijn MobileMe account al opnieuw ingesteld met hetzelfde resultaat.
Iemand de gouden tip?