MobileMe trial? Wat daarna? Alternatieven?

hallo, ik wil denk toch maar mobileme proberen, maar ik vraag me af wat er gebeurt als de 60 dagen voorbij zijn, is alles dan zoals eerst? of niet? (hoop het laatste :P )

en zijn er geen andere (gratis) alternatieven?

paolo

Wat bedoel je met 'alles zoals eerst'? Als je trail versie bijna afloopt krijg je automatisch een email waarin staat dat het bijna is verlopen en Apple zal automatisch dit verlengen naar een volledig abonnement, tenzij je zelf aangeeft dat je dat niet wilt.

http://tinyurl.com/pkvf76

ideaal programma met volledige integratie in de apple software. Vooral de synchro's met adressenboek, agenda, mappen en makkelijke gebruik van idisk en iweb is goed. Zeker als je met meer mensen dit wilt delen of meerdere werkplekken hebt.(en natuurlijk je i-phone!)

verder zal deze optie denk ik in de toekomst verder uitgebouwd worden, en nu kun je nog een mooi …me@com adres kiezen (niet rationeel, wel leuk!!)

Overigens: als na 60 dagen niet bevalt: dan zeg je nee en is alles weer als van oudst. ik denk dat je ws. het wel houdt!

succes

Funambol?

Na de trial=periode blijft er nog maar één ding bewaard en dat is de iChat-gebruikersnaam. Bestanden, mailadres, iDisk... het wordt allemaal direct van de Apple-servers gewist.

Alternatief is Google, maar de intergratie met alle programma’s en de iPhone laat te wensen over.

Ik heb sinds 2 jaar nu .Mac/MobileMe en ik kan serieus niet zonder. Inderdaad als je meerdere computers hebt en een iPhone is het zo fijn om alles gewoon hetzelfde te hebben. Echt een aanraden!

Ik heb het nu een jaar, blijkbaar, en ik kan ook echt niet zonder. Maar ik kan ook echt niet zonder die 80 euro.

Wat is dat verschrikkelijk duur zeg!

Edit: Ik heb gekeken op Ebay, en ik zie dat je inderdaad goedkoop zo’n 5 gig voor 40 euro kan kopen. Maar dan moet je een voorlopig paswoord geven. In al die jaren dat ik op het internet zat, was dat dé grote nono. Is het veilig? Zeker met die creditcard? Of kan je die gegevens weghalen?

5GB voor 40 euro. MobileMe is 20GB voor 80 euro.

Ik ben er heel tevreden over. Zeker omdat je ook kan kiezen waar je die 20GB voor wilt gaan gebruiken.

Voor 40 euro krijg je op eBay gewoon een volledig (20 Gb dus) MobileMe abonnement voor een jaar.

Zo heb ik het ook gedaan na mijn trial. Dat werkt prima.

Inderdaad. Ik heb ook via eBay een code gekocht voor 40euro en kon er voor een jaar tegenaan. In december verloopt mijn abonnement dus voor die tijd weer even een code via eBay kopen!

Je vraagt je toch af waar voor de verkoper op eBay de winst nu zit.. Technisch maakt hij dus € 40,- verlies..

Je moet niet alles willen weten. :mrgreen:

Ik wil ook MobileMe gaan aanschaffen, maar volgens die verkopers op ebay heb je maar 5GB opslag. Volgens jullie moet die 20GB zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Aangezien ik toch geen/nauwelijks gebruik maak van iDisk, maak ik elke 2 maanden een nieuw account aan.

MobileMe is niet gebonden aan bv het serienummer van je telefoon dus kun je dit oneindig lang blijven doen…

Dan heb je toch elke keer een ander emailadres? lijkt me onhandig.

Dat @me adres kan me eingelijk gestolen worden. Ik gebruik al jaren m'n gmail...

Ik snap niet echt precies wat Mobile me inhoud? Het enige wat mij nuttig leek was 'Find my iPhone' :P

Ik gebruik het als backup van m'n agenda en contactpersonen. En als ik toch achter de pc zit gaat het toevoegen van een contactpersoon of agenda item sneller dan op de telefoon.

En t is push :slight_smile:

[quote:86b7ecf876="Neptunus"]Je vraagt je toch af waar voor de verkoper op eBay de winst nu zit.. Technisch maakt hij dus € 40,- verlies..[/quote:86b7ecf876]

Die verkopers zijn toch wel iets slimmer dan de kopers… Ze verkopen nml. een gedeelte v/e Mobile me Family pack. Vandaar dus dat je eigenlijk met zo’n abbo maar 5 GB hebt. je bent dan ook niet de hoofd-gebruiker en kunt je mobile me abbo ook zomaar kwijt zijn. beetje linke soep om daar je vertrouwelijke gegevens op te zetten dus.