MOBISTAR ADSL

Mobistar biedt in België nu ook ADSL aan. In hun productinfo zeggen ze dat Mac/Linux wel werken maar niet 'ondersteund' worden. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ? Betekent het gewoon dat hun helpdesk niets over de Mac-instellingen afweet ? (Hun CONNECT-aanbod is nl.interessant omdat daarin de Belgacomfactuur wegvalt)

Dat wordt inderdaad met ondersteuning bedoelt. Over het algemeen is er op de diverse forums, zoals dit, genoeg kennis aanwezig om je te helpen met de instellingen. Die zijn overigens meestal vrij eenvoudig in te stellen.

Dat betekent gewoon dat ze geen officiële ondersteuning geven. Dat sluit niet uit dat er mens(en) zijn die je kunt helpen bij Proximus. Het heet ‘jezelf indekken’.

Hetzelfde geldt voor Belgacom. Ik moest een keer naar de Belgacom-helpdesk bellen en ik was toch wel doorverwezen naar iemand met zeer uitgebreide kennis van de Mac, die mij heel goed heeft kunnen helpen.

Maar uiteraard, zoals wjgmspeedy zegt, in de Mac-community zijn wij gewoon om elkaar te helpen.

Als Belgacom medewerker hier toch even op reageren ;)

Idd, momenteel is onze helpdesk (tot grote vreugde van mij) bezig om ook onze apple klanten een deftige support te kunnen geven. Belgacom en Apple hebben trouwens een deal gesloten voor meer samenwerking… wat dit precies inhoud weet ik zelf niet, maar ondertussen liggen de iPods al in onze winkels :wink:

Het kan er maar op verbeteren dus…

Even nog opmerken dat wij uiteraard enkel support bieden aan belgacom klanten, dwz dat enkel klanten met een actieve lijn of skynet contract bij ons terecht kunnen voor support.

Groeten

Zoiets vreesde ik al. :?

Vorige week ook zo’n figuur van Mobistar aan de telefoon gehad… en volgens hem allemaal geen probleem… blablabla… maar officieel ondersteunen ze Apple dus niet… hmm. Blij dat ik hem toen afgewimpeld heb met de standaard “Ik kijk de kat even uit de boom”.

Ik ben Telenet klant omdat indertijd er een Belgacom modem in reclame was maar niet werkte met Macosx. Toen 2 weken later de installateur van Telenet op bezoek kwam voor de installatie,bleek hij over een zeer uitgebreide installatie map te beschikken,ook als was hij duidelijk een pc gebruiker was de verbinding zo gefikst.(ik was toen nog leek) Bij Belgacomwinkel in Ninove vroeg de winkel bediende wat ik bedoelde met macosx,en ging toen meer voor zekerheid een doos halen zodat ik zelf kon kijken of de modem geschikt was.

@macdave:Belgacom schiet altijd iets te laat wakker,jammer.

Johannes,

Waarom kijk je niet even naar Scarlet? Zij hebben verschillende formules voor ADSL, al dan niet met of zonder vaste telefoonlijn. Bij alle formules: geen Belgacomfactuur! Maar wel Mac support. Ga maar eens kijken op hun support site. Er zijn daar meerdere pagina’s terug te vinden hoe je de instellingen op MacOS X uitvoert.

Zelf ben ik een tevreden Scarlet One gebruiker: ADSL, vaste lijn en GSM abonnement voor 49,95 euro abonnementskosten, met belkosten die zowel voor de vaste lijn als de GSM bij de laagste tarieven liggen die er te vinden zijn.

Groeten,

Ringo

Ik ben bij Scarlet! Scarlet is nu wel OK voor de Mac, maar dit is maar recent zo geworden: destijds bij Worldonline en Tiscali was de support minimaal en pas sinds medio 2005 kun je de webmail echt gebruiken. Je had voor die tijd altijd maar foutmeldingen van exe-files die niet geopend konden worden. Vandaar mijn wantrouwen tegenover Mobistar. Nog een vb. in dit verband: de webbanking van KBC werkt op de Mac nog steeds alleen maar via Netscape. (Viewen kan wel met Safari, maar transacties lukken niet)

[quote:d8903c5c68="lsmisch"]@macdave:Belgacom schiet altijd iets te laat wakker,jammer.[/quote:d8903c5c68]

DIe historie heb ik al eens volledig uitgelegd op intermactivity.be.

Het probleem zit hem daar dat Belgacom niets MAG ondernemen door het BIPT (controle bureau van de overheid voor de telecomsector). Het is namelijk zo dat Belgacom al een hele klantendatabase heeft opgebouwd en x aantal percentage van de markt in handen heeft. Het BIPT bepaald namelijk dat de grootste marktspeler het allerlaatst iets mag ondernemen !!

Dwz, Tele2, Mobistar, Telenet of whatever beslist om de ADSL prijs te verlagen? Goed,… Belgacom wou dat misschien al heel lang doen maar pas nadat tele2, mobi*,… hun prijzen verlaagd DAN PAS mag Belgacom ook hun prijs verlagen. Waarom denk je dat Mobistar vorig jaar 300.000 klanten op hun gsm netwerk heeft buitengesmeten ?! Hun marktaandeel werd te groot en dan zouden ze ook beperkingen hebben op de telecommarkt die bepaald zouden zijn door het BIPT.

Wat betreft de verkoopster die niet wist wat Apple is, tjah… kun je het haar kwalijk nemen? De opleiding voorzien jammer genoeg niets over Apple maar daar komt dus nu verandering in.

Aub zwijg me van andere bedrijven he… allemaal rozegeur en maneschijn maar ‘soms blijft u beter waar u bent !’… ze beloven veel maar uiteindelijk wat zal dat de klant opleveren? :roll: En das nu niet omdat ik bij Belgacom werk hoor, ik ben hier volledig objectief want ik heb voordien ook Telenet gehad en zelfs nog bij Mobistar gewerkt !

Groeten
MacDave

@ MacDave Is het met belgacom tv mogelijk om ook op je mac te kijken? de decoder hangt aan n router dus staat eig in netwerk met m'n mac kan ik dan vb op de harde schijf van die decoder of tv "streamen" naar m'n mac?

greetz