Modem voor wireless internet

Ik ben een nieuwe mac gebruiker (zeer tevreden trouwens) en heb een ibook met Airport Extreme.

Ik heb nu een ethernet (speedtouch) modem maar wil wireless kunnen internetten.

Moet ik hiervoor een Airport basestation aanschaffen? Of zijn er andere mogelijkheden? (Ik heb een gewone verstand van conputers, maar toen ik keek naar de verschillende modems in de winkels zag ik nergens staan dat zij geschikt waren voor mac)

Indien er vanuit je modem dus een ethernet kabel komt voor naar je ibookje, dat je dus in de netwerkkaartsteekt, dan kan je het volgende doen :

Een wireless routerke kopen , 802.11 WIFI compatibel , en de ethernetkabel daarin laten toekomen, en het signaal van je modem dat naar je mac ging vroeger, gaat nu naar je router, die het dan draadloos verspreidt.

Zeer eenvoudig, ik heb het hier ook voor m’n powerbookje, is een genot, zelfs tot helemaal achteraan in de tuin internet… Prachtig

Ik heb een Apple Airport Extreme basisstation (die bolle pannenkoek) en die werkt uitstekend.

Modemkabel van provider (ik heb bijv internet via de kabel) in de Airport extreme en die zendt het signaal door het hele huis (en tuin heen) … zo’n 40 meter bereik maar door wanden en vloeren kan het wat minder zijn.

Overigens zou je ook de Airport Express kunnen nemen … is goedkoper … en doet hetzelfde (alleen niet met antenne uitbreidbaar zoals de extreme)

idd enkel airport base station of airport express is voldoende ik zou voor het laatste opteren.

Groetjes
Basiel

Je kan eigenlijk beide doen. of een basestation of een wireless modem werkt allebei :)

Ik heb nu Airport Extreme en heel tevreden zonder problemen... Ik denk dat je dat het best kunt aanschaffen. Het is wat duurder maar die andere zijn ook nog ±80E...

Airport Express, kabeltje naar je modem, kabeltje naar je printer, kabeltje naar je stereo (stereokit). Draadloos internetten, printen en muziek luisteren. Perfect !! http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/91509/wo/bL6UFF1yhZg52BsYTuY3E57zKtD/1.0.11.1.0.6.12

Ben erg tevreden over de draytek produkten. http://www.draytek.nl/

Belkin zou ik in iedergeval niet kopen. Is wel vaak een stuk goedkoper maar of je er ook daadwerkelijk vrolijker van word.

Succes

Ik heb er gewoon een van SMC, een modem met ingebouwde draadloze router. Gewoon bij Paradigit gekocht. Airport werkt gewoon met de gebruikelijke standaarden dus het zou altijd moeten werken. Ik heb dus een ingebouwd modem, omdat ik geen draden gedoe wilde en geen kastjes op elkaar, maar jij kunt ook gewoon alleen een router kopen. Routers bedien je via je browser, dus je hebt geen aparte software nodig.

Frans

Airport Express, kost iets meer maar alleen al iTunes draadloos over je vaste installatie is het geld waard ( laat staan de verbaasde blik van je vrienden...)

[quote:2e88d2ee45="Frans"]Ik heb er gewoon een van SMC, een modem met ingebouwde draadloze router. Gewoon bij Paradigit gekocht. Airport werkt gewoon met de gebruikelijke standaarden dus het zou altijd moeten werken. Ik heb dus een ingebouwd modem, omdat ik geen draden gedoe wilde en geen kastjes op elkaar, maar jij kunt ook gewoon alleen een router kopen. Routers bedien je via je browser, dus je hebt geen aparte software nodig.

Frans[/quote:2e88d2ee45]

Same here, ik vind de SMC routers zeer praktisch, je mag wel niet vergeten van alle proxies uit te schakelen als je er een router tussen zet he…

Je kan willekeurig welk merk wireless router aanschaffen.

[quote:19d907aa39="tennapel"]Je kan willekeurig welk merk wireless router aanschaffen.[/quote:19d907aa39]

Precies, ik heb een accesspoint van Linksys (WAP54G) waarop mijn NEC en iBook wireless verbonden worden met de rest van het netwerk.

Hartelijk dank iedereen.

Ben net naar de Mac winkel en was wat verbaasd over de kost van een Airport Express station (Eur 129.95), dus ik denk te gaan kijken voor een wireless router.

nogmaals bedank!

Ik heb ook Linksys (onderdeel van Cisco, beter bekend)

Linksys Wireless-G Access Point (WAP54G) Werk perfect. Hele huis en tuin bereik. Nooit prblemen!