moeilijke beslissing!

Hi

Ik doe volgend jaar 2de jaar informatica aan karel de grote hogeschool in antwerpen
We programmeren dan ondermeer in asp.net, vb.net en een stukje java.
Java kan ik oplossen door met xcode te werken
VS.net kan ik mss oplossen door mono alhoewel ik niet direct kan zeggen hoe dit zal werken, heb al wat gezocht achter mono maar kan er nog niet echt goed aan uit.

Nu mijn probleem is dat ik niet goed weet wat te kiezen.
Windows laptop kan ik fatsoenlijk mee vs.net volgen
iBook: kan ik mono opdraaien ofwel een virtual pc +vs.net oprunnen

Mijn keuze is momenteel de iBook 12inch: volgens mij ga ik vooral notities in de les nemen en kan ik thuis mits een opknapbeurt van mijn windows pc goed vs.net runnen.

Zou nu graag wat meningen van jullie (vooral switchers dan) over mijn beslissing?
Vraagt virtual pc + vs.net niet te veel geheugen?
Hoe werkt mono tov vs.net?

alvast bedankt
grtz

sh3llo

Of je gooit je windows bak als server in de meterkast met vs.net erop. En dan in je schoolbank lekker remote-desktoppen naar die server. Ben je helemaal hip!

wel, idd ik had al verwacht dit antwoord te krijgen heb het nl. net ook gelezen op andere fora nu dit zal het dan wss wel worden hoor ik koop me een iBook en kuis deze windows pc even op

welk programma zou ik dan best gebruiken om op mijn remote desktop te geraken?

Heb ook op kdg gezetten (enkel het eerste jaar - vorig school jaar dus :D). Je kan toch voor vb.net toch de computers van school gebruiken (Dell bakken of Acer Laptop's). En alles naar huis doorsturen of op een memory stickje zetten. Gewoon kopen die mooie iBook dus!

Remote Desktop is een programma voor de Mac van Microsoft zelf. Je dient je pc te voorzien van Windows 2000 of XP professional om er mee te kunnen werken. Gewoon ff zoeken bij macsoftware op de microsoftsite.

oké al bedankt voor de tips als er nog mensen zijn die tips hebben dat mag altijd maar ben er zeker van na mijn vakantie in de provence een iBookje te bestellen hoor 8) thx!

Vergeet Office met een surflicentie ook niet. Kost je 25 euro ofzo en je kan Word, Excell en Powerpoint draaien. 100 % compatibel met de windows variant.