Moeilijke toets op PowerBook 12"

Ja, daar zit je dan. Al jaren Mac gebruiker. En dan opeens zit daar een onbegrijpelijke toets, rechts naast de rechter command toets. _ ^

… staat er op. Waar is die voor? Kan ik er op drukken, of gebeurt er dan iets naars?

Dat is een 'enter' toets, als ik het goed heb.

En is dit een soms ook een veelgebruikte mac toets ±/§ links boven op mijn PB 12"?

Geen idee waar ik die ooit voor nodig heb, en de ~/` toets mis ik daar erg (als net geswitchte unix gebruik ik de Terminal nogal graag :wink: ).

Of heb ik een verkeerde toetsenbord keuze gemaakt, International English?

Verder is ie geweldig :D.

Lucas je hebt het goed. Dat is inderdaad de Enter toets. En dat is niet altijd dezelfde als de Return toets!

[Wilde gok mode] Rob37: Stel je toetsenbord eens in op een andere layout. Als je daarmee de ` ~ toets links boven kunt krijgen, dan wissel je vervolgens zelf de toetsen op het toetsenbord om. [/Wilde gok mode]

Rob37, als "Switcher" zat ik in het begin ook regelmatig te "kloten" met het Apple toetsenbord. Ik kon ook zo'n beetje alle Alt-codes uit mijn kop om bijvoorbeeld met Alt+130 een "é" te maken etc.

Een goede tip (al zeg ik het zelf): zet het programma “Key Caps” (standaard aanwezig in OSX) in je Dock voor snelle toegang. Dit is een reuze handig programma voor mensen die (nog) niet zo thuis zijn in het Apple toetsenbord. Als je bijvoorbeeld even de Alt toets indrukt, zie je meteen wat voor effect dit heeft op alle toetsen op je toetsenbord. Zo kun je heel snel zien dat je bijvoorbeeld jouw ~ met Alt-N kunt oproepen.

[img:2ab71408c5]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/keycaps.jpg[/img:2ab71408c5]