Moeilijkheden met Imovie en camcorder

hallo,

Ik heb recent een sony dcr pc-53 gekocht. Ik heb ook een firewire kabeltje gekocht om hem in imovie van mijn IBook g4 te krijgen. Als ik hem aansluit gebeurt er helemaal niks. Mijn computer ziet de camera niet?

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of ligt het aan de camera…of kabel.

groet

Heb je wel de camera op "play" (oid) gezet?

Volgorde van aanzetten (camera/imovie) wil bij mij ook wel eens uitmaken… vraag me niet waarom.

Alle volgordes geprobeert maar geen enkele reactie van de computer...

Wel de camera zelf op afspelen/play modus gezet? Anders herkent ie 'm sowieso niet.

YEP!!!

erm....

Effies denken hoor.

Dit klopt neem ik aan? (even analytisch deduceren)

[quote:3a14db91d4]To import video from your DV camera, you must connect the camera to your computer using a FireWire cable. Both your computer and your camera must have built-in FireWire ports. You need a 6-pin to 4-pin FireWire cable.[/quote:3a14db91d4]
Heb je toevallig Toast?
Daar moet je je camera ook zien staan als die goed aangesloten is.

Ik zie dat je camera ook een USB poort heeft, heb je dat al geprobeerd?

[quote:3a14db91d4]Some cameras that produce MPEG-4 video use USB ports as video connections. Although you cannot import the video directly into iMovie HD, you can use the USB port to transfer your footage onto your hard disk, and then drag and drop your MPEG-4 clips into your iMovie HD projects.[/quote:3a14db91d4]

He badankt voor het meedenken maar ik krijg via USB alleen hetgene wat ik op mijn memorystick opneem te zien en niet wat er op tape staat...

Okay... een dubbel opslag systeem kennelijk.

Maar Toast heb je toevallig niet? Ik krijg nl. mijn camera ook in beeld bij de videotab in Toast.

Eigenlijk verbaast het me dat het niet lukt, meestal herkent de mac bijna alles meteen. Houd je me iig op de hoogte als het je wel lukt?
Ik probeer ook wel te wroeten op het net, als ik nog wat vind meld ik het je.

Ik Heb het denk ik gevonden...

Op de apple site staat dat mijn camera samen met bijna alle nieuwe sony modellen (nog) niet compatible is met imovie… een diepe teleurstelling in apple…

Moet ik maar een andere weg via een andere camera of een ander bewerkings progamma vinden!

In ieder geval bedankt voor het meedenken