Moeite voor Shufflepuck - Het installeren van OS 9 na OS X

Een aantal vrienden van mij die al sinds erg lange tijd een Macintosh hebben hebben me ervan overtuigd dat Shufflepuck een van de fijnere spelletjes is. Zodoende ben ik het gaan zoeken op internet, helaas kan ik alleen een versie vinden voor de allereerste macs (alleen voor 68k processor) en een die toch echt OS 9 wil hebben, een versie speciaal voor Mac OS X heb ik niet kunnen vinden.

In principe zal dit niet zo’n probleem zijn als je de installatie van Mac OS X gewoon zijn gang hebt laten gaan en dus Shufflepuck via Classic kan opstarten. Helaas heb ik er erg veel moeite voor gedaan om Classic niet geinstalleerd te krijgen (ik switchte immers voor de UNIX omgeving, had nog nooit daarvoor een Mac gehad en vond het vervelend dat soms Classic opstartte voor een programma dat ik eigenlijk toch niet zou moeten willen).

Mijn vraag is nu of ik gewoon Mac OS 9 kan gaan installeren terwijl Mac OS X al geinstalleerd is. Ik ben er een beetje huiverig voor dat dan Mac OS X kapot gaat alhoewel dat ook wel windowsdenken kan zijn. Iemand enige ervaring?

Geen probleem hoor! Gewoon opstarten vanaf je Mac OS 9 CD en installeren. Vanuit je regelpanelen onder het appeltje menu in OS 9 kan je dan gewoon weer je OSX opstartschijf selecteren. Moet geen problemen opleveren :mrgreen:

Zo bijzonder is shufflepuck niet, misschien kan je het nog wel draaien op een mac emulator, weet namelijk niet of het wel onder 9 draait, de laatste keer dat ik het gezien heb was nog in system 7

Of je doet zoals bij ons thuis. Koop een hele ouwe Mac (een classicje :apple:) en die gebruik je alleen om shufflepuck op te spelen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: