Moet de filmrol ook in de reservekopie

Ik zag dat de iCloud reservekopie van m'n ipad/iphone enorm is door de filmrol. Maar ik gebruik ook fotostream icm. een iMac. Mn foto's komen dus ook daar in. Is het dan nog zinnig om ook de fotos in de reservekopie te zetten?

in fotostream blijven de foto's niet eeuwig staan.
dus zul je de foto's uit de stream met enige regelmaat moeten importeren in iPhoto.

maar de foto's uit fotostream komen toch automatisch in iPhoto terecht?

jawel, maar niet in de een of andere gebeurtenis.
het lijkt mij, dat de stream in iPhoto ook gesynchroniseerd wordt met iCoud.
als je op de iPhone een foto uit de stream verwijdert, dan is ie ook weg uit de stream in iPoto.

Fred, thomth bedoeld dat de Fotostream foto's ook echt worden geïmporteerd in iPhoto. Da's een instelling -ik weet niet of ie standaard aan of uit staat- in de iPhoto voorkeuren, tab Fotostream.
Maar er lijkt me niks mis met een tweede back-up; dus één op de Mac in iPhoto, en één in iCloud.

Standaard komen de foto's via Fotostream in een Gebeurtenis van iPhoto,
zo gauw je Fotostream inschakelt in iPhoto.

Dan moet je wel regelmatig iPhoto starten, want Photostream werkt niet in de achtergrond bij op je Mac.
Op iDevices wordt het wel altijd bijgewerkt (Wi-Fi vereist) zolang ze aan staan, of in sluimerstand.

Verder zou ik je aanbevelen om eens wat foto's sowieso te importeren in iPhoto, en dan het oudste van je filmrol te halen. Persoonlijk bekijk ik bijv. ook niet iedere dag 2000 foto's terwijl ik onderweg ben. En zelfs die 2000 foto's passen makkelijk in die gratis 5GB iCloud-ruimte.
Zoniet, dan weet ik niet wat je daar dan wel hebt staan.