Moet even echt kwijt ik krijg een Power Mac G5 2x 2,5 GHz

Zo moet echt even kwijt ik heb net een Power Mac G5 2x 2,5GHz besteld :D Teminste een aanvraag gedaan met een AFS-leaseprogramma dus wacht nog op de goedkeuring er van. Eindelijke een snelle Mac ik ben nog maar een half jaar een maccer en bezit nu een Power Mac G4 500MHz dus dat is niet snel en ik ben nu al 18 uur bezig met een DVD te renderen en hij is nog niet klaar dus gelijjk maar een G5 besteld :D niet dat ik zo rijk ben hoor maar wou er al heel de tijd een en nu was ik mijn trage Mac zat.

met een b'tje goeie films heb je 'm zo terugverdient :wink:

*jaloers*

ik ben hardstikke blij voor je, en ook voor mezelf, want ik heb net mijn nieuwe dual2ghz G5 up&running! Wat een feest zeg, maar protools 6.4 blijft toch af en toe een beetje moeilijk doen, was ik al bang voor, maar we hebben nog altijd garageband om mee te spelen!

Hey gefeliciteerd met de aankoop.

KUT KUT :oops: AFS-leaseprogramma afgewezen zal ik het toch anders moeten bekostiggen. :oops:

voordeel van eerst het geld hebben en het dan pas uitgeven: Het besef wat "jouw" mac waard is wordt sterker :sealed: . Bedrijfskundig is leasen wellicht wel beter, maarja.

Ken je niet iemand in Amerika. Volgens mij zit er op comp hardware wel btw maar geen invoerrechten in Nederland ! :lol:

AFS veel te duur man, gewoon het postkantoor binnenlopen en bij de Postbank een persoonlijke lening nemen.

[quote:9130fc2674="colpolyp"]AFS veel te duur man, gewoon het postkantoor binnenlopen en bij de Postbank een persoonlijke lening nemen.[/quote:9130fc2674] Ga dan voor een persoonlijk krediet. Lagere rente en het afgeloste deel kun je weer opnemen als je dat wilt.

Of toch maar gewoon netjes sparen zoals de meeste mensen voordat ze een nieuwe Mac kopen. Ik wil ook een G5, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten. Maar ik koop hem pas als ik het makkelijk kan betalen...

Toen ik nog weinig geld had heb ik mijn eerste iMacje met een lening gekocht. Daardoor kon ik lekker met de Mac gaan werken zonder eerst 3 jaar te sparen. Dat is een bewuste keus. Je betaalt wat meer (qua rente) maar je kan wel meteen aan de slag.

Het feit dat ik 3 Macs later nog steeds €25 per maand aan het aflossen was vond ik niet storend. Immers had ik al wel jaren plezier van die eerste overstap die ik gemaakt had.

Ik heb destijds aan mijn toenmalige baas gevraagd of hij een G4 voor me kon regelen. Dat kon middels een pc prive project (destijds tot 5000, gulden) de resterende 1500 gulden heeft hij toen voorgeschoten en die heb ik middels mijn salaris terugbetaald (d.w.z. dat er netto meer afgehouden werd van mijn salaris)

ALs je kan aantonen aan je werkgever dat je echt een computer nodig hebt kan die dat voor je regelen.
Voordeel is dat hij het fiscaal kan aftrekken en dat jij een derde minder hoeft te betalen omdat de fiscus meebetaald

jep pc prive ! zeer zeker aan te raden. Scheelt heel, heel heeeeeel veel geld als je het goed doet. Vakantiedagen etc etc tellen namelijk ook mee !

tenzij je werkgever voor een PC Prive leverancieer heeft gekozen welke geen Apple dealer is en ze GEEN uitzondering willen maken... :evil: :evil: :evil:

[quote:1b209a0015="justi"]tenzij je werkgever voor een PC Prive leverancieer heeft gekozen welke geen Apple dealer is en ze GEEN uitzondering willen maken[/quote:1b209a0015]

ben ik effe blij dat mijn baas inprincipe een deal heeft met een applestore… maar elke andere appledealer was ook goed… hehehehe, een 12"powerbook met €1000,- korting is best fijn!!!

Bij mijn baas kan je gewoon iets kopen en de factuur aan hun geven. Of het nou een stapel geheugenmodules is of een nieuwe Mac.

En hopla! Het is een PC privé regeling.

Maar sparen geeft gelukkig ook voldoening.... :P