Moet ik me zorgen maken over deze "security alert"?

Mijn router stuurt me zo af en toe een mailtje over hack pogingen (of ik denk dat het dat zijn). Ik vraag me echter nog steeds af of ik me nu al dan niet zorgen moet maken over dit soort meldingen :

Subject: Security Alert [E6:75:22]
2005-08-25 01:36:53 - TCP SYN RES SET - Source:222.122.47.33 ,45698,WAN - Destination: xx.xx.xxx.xx,xx,LAN

Ik kijk zo af en toe met Sygate on line services of alles een beetje dichtstaat en volgens hun is alles netjes blocked en afgeschermd (er hangt ook een PC-tje in het netwerk dus maak ik me af en toe zorgen )

Die meldingen betekenen dat de firewall zijn werk doet. Op mijn routers komen tientallen scans per uur binnen. Vaak van andere machines die "zoeken" naar computers die ze over kunnen nemen. Een Windows machine die je rechtstreeks op internet aansluit is dan ook binnen een paar uur gehacked. Bij Mac OS X is dat heel wat moeilijker maar het kan wel. Er zijn BSD rootkits die ook voor Mac OS X geschikt gemaakt kunnen worden. Waan je echter niet veilig. Door het opvragen van een webpagina kun je al geinfecteerd worden, op dit moment eigenlijk alleen als je Windows gebruikt. De boosdoener is dan binnen en stuurt fijn al je toetsaanslagen en andere zaken naar de andere kant van de wereld. Dat zie je dus niet in je logbestanden van de router. Bij de betere, en ook duurdere routers, kun je niet alleen het binnenkomend verkeer filteren maar ook het naar buitengaande verkeer. Dan zie je dus in je logfile precies of er een PC ergens op je netwerk is geinfecteerd. Een heel verhaal dus. Het meeste houdt je wel tegen door een goede router en anti spyware op de Windows machine. Alhoewel ik hier ooit een machine heb gehad waar zelfs deze programma's geen raad mee wisten. Wil je, op dit moment, veilig computeren gebruik dan geen Windows en zet ook de firewall van je Mac aan. Gouden regel: Sluit nooit een computer rechtstreeks aan op internet, altijd een firewall ertussen.

Pbook

Bedankt, lijkt erop dat waakzaamheid inderdaad geboden blijft maar er geen directe zorg is voor wat betreft de veiligheid.