Moet je ALCATEL modem getweaked zijn ??!!

Ik heb dus ook geprobeerd om mbv INTERNET CONNECT te verbinden ipv PPTP GUI. Ik heb zorgvuldig de instellingen gemaakt volgens de "gebruiksaanwijzing" op deze site, maar...

NO LUCK : bij het authoriseren gaat 't mis, zoals bij meerdere mensen het geval is.

Mij is niet duidelijk of dit kan komen omdat mijn ALCATEL SPEED TOUCH Home modem NIET getweaked is (althans , ik heb er zelf nooit wat aan veranderd en hij is denk ik zo’n anderhalf jaar oud, dus niet echt nieuw, dus niet getweaked)

Ik heb XS4ALL als provider, een basic adsl abbonement en werk onder 10.2.3

Plz help :slight_smile:

het schijnt aan xs4all te liggen/verbinden lukt in principe maar de authentificatie met XS gaat mis.

Als het niet zonder PPTP GUI wil kun je overwegen een router aan te schaffen die van draytek bijvoorbeeld, dan hoef je alleen de router maar in te stellen en daarna nooit meer. Of je kan overwegen om de modem te tweaken hoe???? kijk op www.bruring.com en er zijn andere sites waar dit ook oop staat. als je zorgvuldig te werk gaat dan kun je via ppp online komen en wil je een server draaien kijk dan goed hoe het zit met de instellingen die je moet maken via de terminal maar ook dat is niet echt moeilijk.

:lol:

Het is wel zo makelijk om het te tweaken,het verbinden is dan veel eenvoudiger.Zoek maar op het forum ,daar vind je wel ergens een verwijzing naar een handleiding op het net.

Ik heb mn modem getweaked en dat is een verademing. Ik hoef nooit meer in te loggen. Heb ook xs4all dus het moet werken. Gebruik terminal voor het telnetonderdeel (telnet 10.0.0.138).

Hier de hack stap voor stap:
http://www.sateh.com/hacks/alcatel.php

Ik heb van de week geprobeerd mijn modem, Alcatel Speed Touch, te tweaken. Als ik echter het Expert wachtwoord probeer te achterhalen door de Speedtouchcode via het script in te vullen, dan krijg ik de melding dat de code onjuist is, terwijl ik toch copy/paste gebruikt heb. Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn.

Kijk even bij [url=http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=6&topic=452&start=10]MacFreak,[/url] daar vind je het antwoord op je probleem.

@ Grandmaster:

Als je modem getweakt is, gebruik je geen PPP om verbinding te maken; de modem heeft namelijk ALTIJD verbinding, en je Mac krijgt van je modem via DHCP een IP-adres.

Net zoals lucasraggers zegt, gewoon tweaken die modem!

Ik heb ook xs4all en het werkt hier perfect met de Alcatel :wink:

Getweakte modem rules, macje aan en gelijk online. Nog mooier, al je macs/peecees aan en ze zijn allemaal teglijk online.

Gewoon doen dus :slight_smile:

[quote:60f9394e82="Gijs"]Kijk even bij [url=http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=6&topic=452&start=10]MacFreak,[/url] daar vind je het antwoord op je probleem.[/quote:60f9394e82]

Bedankt voor de tip, maar krijg als ik de string invoer om het wachtwoord te achterhalen deze melding:

Syntax error in challenge string 00-90-XX-XX-XX-XX

De XX heb ik zelf even in de plaats van de originele cijfer en lettercombinatie gezet.
Iemand een idee wat dit nu weer betekend??

OH ik heb hier ook een vraag over, je IP adres wordt dan automatisch 10.0.0.150, en hoe is het dan nog mogelijk om een server/hotline server te runnen? :?

10.0.0.150 is je interne IP adres, dit is dus het IP nummer binnen jouw eigen netwerkje, Het modem heeft dan 10.0.0.138 intern maar naar buiten toe, het internet heeft deze gewoon je vaste IP van je ISP, internet service provider. Je modem fungeerd namelijk in getweakte modus als router. Een router heeft altijd 2 IP adressen om zo bv netwerken aan elkaar te knopen, in dit geval dat van jouw en het internet...

Om een server achter 10.0.0.150 te laten draaien moet je in je Modem/router aangeven via een NAT list waar de verzoeken op je externe IP adres vanaf het internet naar toe moeten in je interne netwerk. Kijk op de Acatel site voor een handleiding van het modem... Hierin staat hoe je dan je NAT lijsten kunt aanpassen. (PS ik kan mij voorstellen dat dit allemaal heel lastig is en niet te begrijpen maar nu heb je in ieder geval wat om mee verder te gaan..., andere misschien suggesties? of iemand die hem hiermee zou willen helpen?)

[quote:956476870b="RPS"]OH ik heb hier ook een vraag over, je IP adres wordt dan automatisch 10.0.0.150, en hoe is het dan nog mogelijk om een server/hotline server te runnen? :?[/quote:956476870b]

jahoor, gewoon poort 6700, 6701 en 6702 naar je interne IP door laten verwijzen…, (tenminste als hotmile dezelfde poorten gebruikt als carracho…maar volgens mij wel…) (ik draai een carracho server zonder probleem…)

HS-L

Dat tweaken van het modem heb ik ook geprobeerd, ook bij mij werkte dat niet. Heeft te maken met de firmware van het modem, bij latere versies is het tweaken onmogelijk gemaakt. Ook het laden van oudere firmware kan dan niet meer.

Ik heb uiteindelijk een router gekocht (Draytek Vigor 2200E), had ik veel eerder moeten doen. Ik heb nu gelijk een netwerk met de computer van mijn dochter, zij kan gebruik maken van mijn printer enz.

[quote:8608defbf7="tricksel"]@ Grandmaster:

Als je modem getweakt is, gebruik je geen PPP om verbinding te maken; de modem heeft namelijk ALTIJD verbinding, en je Mac krijgt van je modem via DHCP een IP-adres.[/quote:8608defbf7]
Snap niets van al dat tweaken?
Ik heb een nieuwe ADSLmodem van Alcatel en als ik mijn Mac aanzet heb ik gewoon direct verbinding zonder inloggen, wachtwoorden etc.
Ik dacht dat dit normaal was, B.T.W.:ik weet niet beter :o

[quote:8608defbf7=“MacX”]Klopt: bij diverse nieuwere modems zit het router ingebouwd.[/quote:8608defbf7]
Ik dacht dat een router alleen nodig was om meer macs aan te sluiten.
Ik heb n.l. een modem met 1 aansluiting, maar tegenwoordig m.b.v Airport dus meerdere aansluitingen. Mijn airport kan ik dus beschouwen als router?

Klopt: bij diverse nieuwere modems zit het router ingebouwd.

De tweak roelt heel erg. Als je het zelf niet aandurft om hem te tweaken wil ik het ook voor je doen op 5 april in Nieuwegein.

In eerste instantie wilde het niet lukken, maar na wat goede tips is het mij gisteravond toch gelukt. Ik ben zo technisch als een deurmat, maar vond het, als je de aanwijzingen precies opvolgt een piece of cake :lol: