monitor mixjes maken in protools

hallo,

wat ik me afvroeg… is het mogelijk om in protools/digidesgin002r monitor mixjes te maken als je bijvoorbeeld 4 sporen met 4 personen opneemt?

dus dat elke muzikant een naar eigen maak ingestelde koptelefoon van het bandgeluid heeft?
en heb ik daarvoor nog een extra stukje hardware voor nodig?

jan

De 002R heeft 8 outputs, dus je kan het voor jou situatie zo gek maken als je wilt. Je moet goed gebruik maken van bussen. Ik neem aan dat je ook in de LE versie van Protools je audio tracks naar meerder outputs (of bussen) kan routen... (Maar dit weet ik niet zeker...)

Succes!

Groet!

[quote:810996faf8="extraa"]De 002R heeft 8 outputs, dus je kan het voor jou situatie zo gek maken als je wilt. Ik neem aan dat je ook in de LE versie van Protools je audio tracks naar meerder outputs (of bussen) kan routen... (Maar dit weet ik niet zeker...)[/quote:810996faf8]

gaaf! en daar hoef ik dan geen hardware tussen te hangen? gewoon een grote jack met koptelefoon in de line out? (ik ben nog niet bekend met line en andere begrippen… ik was zo’n soort aapje… als het werkt dan ben ik blij…

j.

het is wel zo dat een koptelefoon in een line out te weinig signaal krijgt, wat je dus zal moeten doen is waarschijnlijk een aparte koptelefoonvoorversterker kopen, maar die kan gewoon van behringer zijn, dus dat zal niet meer dan €100,- kosten... Op mijn werk gebruiken wij diezelfde configuratie. Door middel van uitgangen via aux sends te routen, kan je aparte monitormixjes maken... Succes!