Monitor profiel defect??

Hoi, ik heb een G5 met Mac OS X, en zit met een paar eigenaardige problemen. Zojuist startte ik mijn mac op, en begon 'ie in een verkeerde resolutie. Vlak voor 't opstarten waren er al kleurflikkeringen te zien, maar nu zitten er in bepaalde buttons nog steeds kleuren die er niet thuishoren. Ik wou hier even een screenshot van maken, om de zaak wat duidelijker te weergeven, maar nu blijkt dat Photoshop niet meer kan opstarten!!! Hij geeft deze melding: "The monitor profile "Display" appears to be deffective. Please rerun your monitor calibration software". Als ik op OK klik, zegt 'ie dat het ICC profiel ongeldig is.

Hij zegt dat ik iets opnieuw moet installeren, maar ik heb deze monitor nooit geinstalleerd.
Wat doe ik hieraan??

wat je even zou kunnen proberen is het profiel te repareren met de Colorsync utility deze vind je in programma's / hulpprogramma's klik op profiel EHBO en dan wijst het zichzelf

Niet onbelangrijk om te vermelden om welke monitor het gaat. Toch ben ik van mening dat opnieuw via ColorSync kalibreren prima is omdat het zelf een nieuw profiel aanmaakt. Overigens, profielen van monitoren zijn meestal wel via de site van de fabrikant te verkrijgen.

Ah, bedankt voor de hulp, ik ga 't meteen even proberen

[quote:ff2a225e41="artimachead"]....[/quote:ff2a225e41]

Misschien een idee om je avatar te spiegelen?

awi, u heeft de avitar niet helemaal goed begrepen.